وزیر دفاع یمن: توانایی دستیابی به اهداف فراتر از عمق خاک عربستان و امارات را داریم

وزیر دفاع یمن: توانایی دستیابی به اهداف فراتر از عمق خاک عربستان و امارات را داریم
پنج‌شنبه 14 مهر 1401 - 22:32

ژنرال محمد ناصر العاطفی وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن پنجشنبه شب هشدار داد: هدف‌هایی که تعیین کردیم نه تنها در عمق خاک عربستان و امارات است، بلکه می توانیم به اهدافی بسیار فراتر از آن دست یابیم.

العالم - جهان اسلام

به نقل از شبکه "المسیره" یمن، العاطفی تصریح رد: هرگز در بمباران اهداف بسیار حساس و با اهمیت تردید به دل راه نخواهیم داد و آن را در فهرست اهداف آینده و مشخص خود قرار خواهیم داد.

وی افزود: ما بار دیگر به کشورهای منطقه‌ای حامی کشورهای متجاوز هشدار می‌دهیم که ما دست به رویارویی در این جنگ با ابعاد تاکتیکی و راهبردی خواهیم زد.

وزیر دفاع یمن اظهار کرد: هیچ مانع و خطوط قرمزی در برابر حمله موشک‌ها و پهپادهای ما در زمین، هوا و دریا وجود ندارد.

وی تصریح کرد: کاری خواهیم کرد که صدای فریاد متجاوزان به آسمان بلند شود و هرگز گریه متظاهرانه آنان را باور نخواهیم کرد.

العاطفی در پایان بار دیگر هشدار داد: قدرت و ظرفین خود را با این تصمیم نظامی راهبردی آماده کرده‌ایم، به همین خاطر صبر ما را در بوته آزمایش قرار ندهید، چرا که پس از هشدار، حجت بر ما تمام شده است.

سخنان وزیر دفاع یمن ساعاتی پس از آن بیان می شود که هشام شرف وزیر امورخارجه دولت نجات ملی یمن نیز پنجشنبه شب با انتقاد از موضع گیری شورای امنیت سازمان ملل در قبال آتش‌بس، از این شورا خواست که به تریبون توجیه کشورهای متجاوز تبدیل نشود.

پیش تر شورای امنیت سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای مدعی شده بود، خواسته‌های افراطی حوثی‌ها تلاش‌های سازمان ملل متحد برای دستیابی به توافق را با مشکل مواجه کرده است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد از طرف‌های یمنی به‌ویژه حوثی‌ها خواسته است که به طور سازنده در مذاکرات شرکت کنند.

آتش بس یمن که بارها از سوی ائتلاف متجاوز سعودی نقض شده است به دنبال رایزنی‌های سازمان ملل متحد پیش از این یک بار تمدید شده بود. تمدید ۲ ماهه این آتش بس ۱۱ مرداد ماه به پایان رسید که مجددا تمدید شد و ۱۰ مهر پایان یافت.

پیشتر «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفته بود که آتش‌بس یمن با نقض مکرر آن توسط ائتلاف سعودی تقریبا از بین رفته است.

این کشورها پس از ۷ سال تجاوز به یمن و کشتار هزاران نفر و تخریب زیرساخت‌های این کشور نه تنها به اهداف خود نرسیدند بلکه به دنبال ضربات موشکی و پهپادی نیروهای مسلح یمن به عمق خاک آنها مجبور به پذیرش آتش بس شدند.

این آتش بس که تاکنون ۶ ماه به طول انجامیده است هزاران بار توسط متجاوزان نقض شده است و از اجرای برخی از بندهای آن خودداری کرده‌اند.

پربیننده ترین خبرها