اهداف غرب از حمایت و دامن زدن به آشوب ها در ایران چیست؟

اهداف غرب از حمایت و دامن زدن به آشوب ها در ایران چیست؟
جمعه 15 مهر 1401 - 17:12

مردم ایران درباره دلایل نقش اروپا در حمایت از شورش های اخیر در کشورشان سوال می کنند.

العالم نظرکده

کارشناسان روابط بین الملل اعلام کردند یک کمپین بزرگ رسانه ای غربی علیه ایران در جریان است.

آنها افزودند: اروپا و به طور کلی کشورهای غربی از وضعیت ایران برای معادلات خاصی سوء استفاده می کنند که مهمترین آن نیز ناخرسندی اروپایی ها از واکنش ایران به پرونده هسته ای و موضع ایران درباره چندین پرونده است.

پژوهشگران روابط بین‌الملل افزودند اروپا متقاعد شده که برای سرنگونی نظام ایران تلاش ‌کند و با روش‌های متعدد، به هدف خود دست یابد.

آنها خاطرنشان کردند اروپایی‌ها از مدت‌ها پیش ادعا دارند به دلیل قدرت نظام ایران، می‌خواهند رفتارش را اصلاح کنند، نه آن را سرنگون کنند..

کارشناسان سیاسی نیز به نوبه خود گفتند اروپایی ها رسما نمی گویند در صدد سرنگونی نظام ایران هستند، بلکه رفتار و رسانه های تابع آنها به شکلی دیگر تحلیل می کند..

پژوهشگران سیاسی افزودند که اروپا با جنگ هایی که هیچ ربطی به آن ندارد و با جنگ های نیابتی، وضعیت بی سابقه ای را تجربه می کند. آنها با اشاره به انفجار اخیر خطوط لوله گاز تاکید کردند که آمریکا امروز علاوه بر مجازات روسیه، خواهان تضعیف اروپاست.

پژوهشگران سیاسی تاکید کردند اروپا امروز یک صهیونیست آمریکایی است و در توطئه چینی علیه ایران در واقع دستورات جنبش صهیونیستی آمریکا را اجرا می کند که با رسانه ها در خدمت پروژه های آمریکایی است.

برخی خبرنگاران ایرانی نیز گفتند:آمریکا از کشورهای اروپایی و پایگاههای اجتماعی برای ایجاد فتنه و آشوب در ایران استفاده می کند.

خبرنگاران ایرانی افزودند: آمریکا و کشورهای اروپایی از همه ابزارها برای بی ثبات کردن ایران استفاده کردند، اما همه آنها شکست خوردند و اسرار، رازها و نیات آشکار شد و ابری سیاه در آسمان ایران ظاهر شد.

آنها افزودند تمامی نیروهای مسلح ایران با ارسال پیامی به رهبر انقلاب اسلامی ایران، سید علی خامنه ای وعده دادند که درسی به دشمنان خواهند داد که هرگز فراموش نخواهند کرد و این به معنای مقابله و نبرد است و درگیری هنوز به پایان نرسیده اند و اکنون نوبت پاسخ است

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها