روزنامه آمریکایی تحت فشار صهیونیست‌ها قرارداد خود با عکاس‌خبرنگار فلسطینی را لغو کرد

روزنامه آمریکایی تحت فشار صهیونیست‌ها قرارداد خود با عکاس‌خبرنگار فلسطینی را لغو کرد
جمعه 15 مهر 1401 - 21:38

به دنبال فشار جریان‌های نزدیک به رژیم صهیونیستی، روزنامه آمریکایی "نیویورک تایمز" قرارداد خود را با یک عکاس خبرنگار فلسطینی فسخ کرد.

العالم - فلسطین

به گزارش العالم، "حسام سالم" عکاس فلسطینی اعلام کرد که روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز به دلیل "حمایت وی از ایستادگی و مقاومت مردم فلسطین در برابر رژیم اشغالگر اسرائیل"، از لغو قراردادش با وی خبر داده است.

سالم در پستی در حساب فیسبوک خود نوشت: "پس از سال‌ها پوشش خبری نوار غزه به عنوان یک عکاس‌خبرنگار مستقل برای نیویورک‌تایمز،( این روزنامه) با یک تماس تلفنی ناگهانی به من اطلاع داد که در آینده با من همکاری نخواهد کرد."

وی افزود: "همانطور که بعداً فهمیدم، این تصمیم بر اساس گزارشی گرفته شد که دو سال پیش توسط یک سردبیر هلندی که تابعیت اسرائیل را برای وب‌سایت Honest Reporting دریافت کرده بود، تهیه شد."

سالم از زمان پیوستن به نیویورک تایمز، رویدادهای مهم غزه، مانند تظاهرات هفتگی در حصار مرزی با فلسطین اشغالی را پوشش می داد.

او همچنین تحقیقاتی در مورد شهادت "رزان النجار" پرستار میدانی و اخیراً حمله اسرائیل به نوار غزه در ماه مه 2021 که منجر به شهادت حداقل 254 فلسطینی از جمله 66 کودک شد، انجام داده است.

سالم در پست فیس‌بوک خود گفت: "پست‌های فوق‌الذکر من از مقاومت مردم من و کسانی که توسط ارتش اسرائیل کشته شدند - از جمله پسر عمویم - صحبت می‌کند."

این خبرنگار فلسطینی در ادامه گفت: "آنچه در حال وقوع است تلاشی سازمان‌یافته برای بدنام کردن روزنامه‌نگاران فلسطینی که قادر به شفاف‌سازی و بی‌طرفی نیستند؛ زیرا ما نقض حقوق بشری را که مردم فلسطین به صورت روزانه توسط ارتش اسرائیل در معرض آن قرار دارند پوشش می‌دهیم. "

پربیننده ترین خبرها