رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا:

اقدامات ارزنده «نهاجا» در پشتیبانی از مدافعان حرم/ دستیابی نیروی هوایی ارتش به رتبه اول جهان قابل تحقق است

اقدامات ارزنده «نهاجا» در پشتیبانی از مدافعان حرم/ دستیابی نیروی هوایی ارتش به رتبه اول جهان قابل تحقق است
شنبه 16 مهر 1401 - 13:31

سردار شیرازی گفت: موفقیت‌های دانشمندان نیروی هوایی ثابت کرد که خواست فرمانده معظم کل قوا برای دستیابی این نیرو به رتبه اول علم و دانش در جهان طی ۵۰ سال آینده، قابل تحقق است.

العالم - ایران

سردار سرتیپ «محمد شیرازی» رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا در همایش جایگاه علم و فناوری هوایی در دوران دفاع مقدس که صبح امروز (شنبه) در دانشگاه هوایی شهید ستاری نیروی هوایی ارتش برگزار شد، اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز به نعمت‌های الهی مختلفی متنعم است که اصل این نعمت‌ها وجود دانشمندان ارزشمندی در سطح ارتش به‌خصوص در نیروی هوایی الهی است.

سردار شیرازی با اشاره به دیدگاه مقام معظم رهبری در مورد دانشگاه شهید ستاری عنوان کرد: امام خامنه‌ای نگاه ویژه‌ای به این دانشگاه دارند و من امروز حامل سلام ایشان به شما عزیزان هستم.

رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا در ادامه بیان کرد: تجربه به ما نشان داده است که اگر مسیر خود را بسیار محکم و مقتدر طی کنیم، چیزی طول نخواهد کشید که به اهداف بلند خود خواهیم رسید.

وی با اشاره به دستاورد‌های نیروی هوایی گفت: امروز در حوزه فناوری هوایی به جایگاهی رسیده‌ایم که شاید در گذشته این موفقیت‌ها و دستاورد‌ها برای ما قابل تصور نبود و شما دانشجویان و دانشمندان نیروی هوایی ثابت کردید که خواست فرمانده معظم کل قوا برای اینکه نیروی هوایی به رتبه اول علم و دانش در سطح جهان در طول ۵۰ سال آینده برسد، قابل تحقق است.

سردار شیرازی ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی، کشور و تمام امکانات آن به دست جوانان کشور افتاد و همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند که تجهیزات‌مان را باید خودمان بسازیم، این باور موجب تشکیل سازمان جهاد خودکفایی در نیروی هوایی ارتش شد و این جهاد خودکفایی دستاورد‌ها و اقدامات بسیار درخشانی در دوران دفاع مقدس و بعد از آن برای ملت ایران داشته است.

رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه با هم‌افزایی و استفاده از تجارب گرانقدر دفاع مقدس باید بتوانیم تجهیزات مورد نیاز خود را تولید کنیم، افزود: یکی از مسائلی که به رشد و موفقیت ما در سال‌های مختلف کمک می‌کند، همین بحث هم‌افزایی و همراهی و استفاده از توانمندی‌ها و دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی داخل کشور است.

سردار شیرازی با اشاره به بیانات فرمانده معظم کل قوا در خصوص اهمیت دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری دفاع مقدس را گنجینه‌ای با ارزش می‌دانند که تاکنون آن‌گونه که باید و شاید از این گنجینه با ارزش استفاده نکرده‌ایم.

وی گفت: در دوران دفاع مقدس در شرایطی که کشور ما در تحریم کامل قرار داشت و هیچ سلاح و سامانه‌ای را به ما نمی‌دادند، در مقابل ما یک دشمن بسیار مجهز و با پشتیبانی‌های جهانی قرار گرفته بود؛ اما ملت ایران با وجود تمام محدودیت‌ها، با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و تدبیر، خلاقیت و تلاش شبانه‌روزی جوانان و فرماندهان توانست نیاز‌های کشور و نیرو‌های مسلح را برطرف کند و همان‌طور که مشاهده کردیم، نیروی هوایی در تمامی هشت سال دفاع مقدس خوش درخشید.

رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا ادامه داد: با اطلاعاتی که بنده دارم در حوزه هوایی به‌زودی به وضعیتی خواهیم رسید که تمام تجهیزات مورد نیاز خود را نه‌تنها می‌توانیم تولید کنیم، بلکه قادر به رسیدن به مرحله صادرات هستیم و ان‌شاءالله به‌زودی به جایگاهی خواهیم رسید که بسیاری برای استفاده از علم و دانش و فناوری به سمت ما بیایند و دست تمنا به سوی جمهوری اسلامی ایران دراز کنند.

رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا با اشاره به خدمات گسترده نیروی هوایی در پشتیبانی از جبهه مقاومت، عنوان کرد: خدمات و اقدامات گسترده‌ای که نیروی هوایی ارتش در پشتیبانی از جبهه‌های مقاومت و مدافعان حرم انجام داد، بسیار ارزنده و قابل توجه است.

پربیننده ترین خبرها