ارتش عراق برای تأمین امنیت شهر بصره وارد عمل شد

ارتش عراق برای تأمین امنیت شهر بصره وارد عمل شد
شنبه 16 مهر 1401 - 13:47

یک تیپ از ارتش عراق وارد استان بصره شده و در اطراف کاخ‌های ریاست‌جمهوری شهر مستقر شده است.

العالم - عراق

یک منبع نظامی امروز (شنبه) خبر داد که یک تیپ از ارتش عراق وارد شهره بصره در جنوب عراق شده تا امنیت و ثبات را در این شهر برقرار کند.

او به وبگاه شفق نیوز گفت که این تیپ در اطراف مجموعه کاخ‌های ریاست‌جمهوری مستقر خواهد شد و تحت فرمان فرماندهی عملیات استان بصره اقدام می‌کند.

استان بصره که دروازه اقتصادی عراق محسوب می‌شود در دو هفته گذشته شاهد اناامنی گسترده در خیابان‌ها بوده است.

از ششم مهر ماه که آشوب طلبان حامی صدر استانداری بصره را اشغال کرده و سپس با دخالت نیروهای امنیتی مجبور به تخلیه آنت شدند، بار دیگر شرایط امنیتی در شهر بصره به وخامت گراییده است.

در این راستا بامداد سه شنبه هفته گذشته منابع عراقی از وقوع سه انفحار در مقر الحشدالشعبی در بصره خبر دادند و پس از آن صدای تیراندازی متناوب از سمت شهرک «التنومه» شنیده شد.

کانال صابرین نیوز نیز نوشت: «۸ فروند راکت کاتیوشا به نزدیکی مجموعه کاخ‌های ریاست جمهوری در بصره برخورد کردند. الحشد الشعبی در حال مقابله با حمله تروریستی باندهای مسلح به مجموعه کاخ‌های ریاست جمهوری است».

در این میان مقتدی الصدر، نیز پنج شنبه هفته گذشته در فرمانی از تعلیق فعالیت تمامی گروههای مسلح وابسته خود از جمله سرایا السلام برای آن‌چه «ممانعت از فتنه در استان بصره» خواند خبر داد. او در پیامی گفت: «ایحاد رعب و وحشت در میان مردم و جنگ داخلی حرام و ممنوع است».

فارس

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها