گاف سعودی ها تمامی ندارد/ وقتی شهیدِ الحشد الشعبی به عنوان کشته‌ اغتشاشات ایران جا زده شد!

گاف سعودی ها تمامی ندارد/ وقتی شهیدِ الحشد الشعبی به عنوان کشته‌ اغتشاشات ایران جا زده شد!
شنبه 16 مهر 1401 - 19:51

شبکه الحدث سعودی در تازه‌ترین گاف خود، تصویر برادر یکی از نمایندگان عراق را به عنوان کشته اغتشاشات ایران منتشر کرده است که این فرد، سال 2014، در سازمان الحشد الشعبی به شهادت رسیده بود.

العالم - ایران - عربستان

طی روزهای اخیر شبکه‌های سعودی العربیة و الحدث به طور گسترده و هدفمندی به پوشش اغتشاشات و ناآرامی‌های اخیر ایران پرداخته‌اند.

شبکه الحدث سعودی درباره این اغتشاشات دروغ جدیدی منتشر و تصویری را از یک فرد پخش کرد و مدعی شد که این فرد، یک بازداشتی در اهواز بوده است که در زندانهای ایران، فوت شده است.

پایگاه خبری المسله عراق گزارش داد، تصویری که الحدث از این فرد منتشر کرد، برادر «علاء الحیدری» یکی از از نمایندگان عراق است. این فرد، یکی از شهدای سازمان الحشد الشعبی است که در سال ۲۰۱۴ در سامراء به شهادت رسیده بود.

علاء الحیدری هم در واکنش به این دروغ‌پراکنی الحدث در صفحه شخصی خود در فیسبوک نوشت: شبکه الحدث باید از روش فریب و دروغ رسانه‌ای برای ضربه زدن به فرماندهان الحشد و شهدای آن دست بردارد.

این نماینده عراق تأکید کرد: از نظر حقوقی، از شبکه الحدث شکایت می‌کنم تا جلوی این روش خطرناک را بگیرم. این شبکه با انتشار یک گزارش عجیب، از وفات عماد الحیدری برادر من، در زندانهای ایران سخن گفته است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: عماد الحیدری، برادر من، یکی از شهدای الحشد الشعبی است که در سال ۲۰۱۴ در دفاع از میهن و مقدسات به شهادت رسید.

در همین ارتباط، در یکی از این برنامه‌های الحدث که دوم مهر ماه جاری پش شد، مجری سعودی با آب و تاب فراوان مدعی شد که ناآرامی‌ها ۵۰ استان ایران را از ۵۱ استان این کشور در برگرفته است.

طبق تقسیمات سیاسی کشور، تعداد استان‌های ایران در سال ۱۴۰۱ تغییراتی نداشته و ایران همچنان 31 استان دارد.

شبکه‌های خبری العربیه، الحدث و اسکای نیوز طی روزهای اخیر برنامه‌های ویژه‌ای برای پوشش اغتشاشات در ایران داشته‌اند.

اغراق‌نمایی و انحراف واقعیت‌های اغتشاشات در ایران از مهمترین حربه‌های این شبکه‌ها در پوشش رویدادهای اخیر ایران بوده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها