انفجار "پل کرچ" نقطه عطف خطرناکی در جنگ روسیه و اوکراین است

انفجار
شنبه 16 مهر 1401 - 22:46

به دنبال حمله تروریستی به "پل کرچ" که شبه‌ جزیره کریمه را به روسیه متصل می‌کند، هشتگ "پل کرچ" یکی از ترندهای داغ در شبکه‌های اجتماعی در سراسر جهان شده است.

العالم- داغ‌های مجازی

در حالی‌که رئیس پارلمان منطقه‌ای کریمه گفته که پل کریمه در نتیجه اقدام خرابکاران اوکراینی منفجر شده است، کمیته ملی ضد تروریسم روسیه اعلام کرده بود که حادثه پل کریمه ناشی از انفجار یک کامیون در نزدیکی قطاری که روی این پل در حال حرکت بود، باعث آتش گرفتن تعدادی از مخازن سوخت قطار شد.

کمیته مبارزه با تروریسم روسیه در بیانیه‌ خود تصریح کرد: ساعت ۶:۰۷ صبح امروز یک دستگاه کامیون در محل عبور خودروهای پل کریمه منفجر شد که بر اثر آن هفت مخزن سوخت قطار در حال حرکت به سمت شبه جزیره کریمه به آتش کشیده شد.

در ادامه بیانیه آمده است: ریزش جزئی در دو بخش از بزرگراه در محل پل رخ داده بدون اینکه به قوس حمل و نقل در این محل از پل آسیبی رسیده باشد و در هر حال، اقدامات لازم برای روشن شدن این حادثه و رفع آثار آن در دست انجام است.

از سوی دیگر، اولگ موروزوف عضو مجلس دومای روسیه در واکنش به این انفجار گفت که طرف اوکراینی از مدت‌ها پیش از حمله به پل کریمه دم می‌زد و این اقدام تروریستی نه فقط یک چالش بلکه اعلام جنگ بدون قواعد است. موروزوف تأکید کرد که اگر به این اقدام واکنش مطلوب و مناسب داده نشود این گونه حوادث در بیشتر مواقع تکرار می‌شوند.

الکسندر پاشکین عضو مجلس فدراتیو روسیه نیز گفت که بی‌تردید نهاد قدرتی در روسیه که دارای ارتباط با وزارت دفاع و غیره هستند به شکل کافی و آگاهانه به حمله وقیحانه به پل کریمه جواب می‌دهند. او تصریح کرد که پشت این حمله نه فقط اوکراین بلکه غرب قرار دارد.

در این میان، صفحه رسمی وزارت دفاع اوکراین در توییتر نیز نوشت: انفجار در پل کریمه و رزمناو موسکوا، دو رسوایی که نشان‌دهنده افول قدرت روسیه در شبه جزیه کریمه است. بعدی چه خواهد بود؟

به گزارش برخی رسانه‌ها، واکنش‌ اوکراینی‌ها به این حادثه به نوعی نشانگر دخالت آن‌ها در این انفجار و پذیرش مسئولیت آن است.

کاربران در شبکه اجتماعی توییتر نیز به حادثه پل کرچ واکنش نشان داده و آن را از منظر سیاسی و در پیوند با جنگ اوکراین مورد بررسی قرار داده‌اند.

عبدالله کمال"" در توییتی نوشته است: ‌آیا برکناری فرمانده عملیات نظامی روسیه در اوکراین به دنبال انفجار در پل کرچ و تعیین جانشین برای او به این معنی است که این عملیات وارد نقطه عطف دیگری خواهد شد و "عملیات نظامی" به پایان رسیده است و اکنون"جنگ" جایگزین "عملیات" خواهد بود؟

"عبدالله الشریف" در حساب کاربری خود در توییتر نوشت:"پل کرچ که روسیه و شبه‌جزیره کریمه را به هم متصل می‌کند، ساعاتی پیش توسط یک بمب‌گذاری انتحاری از طریق یک کامیون بمب‌گذاری شده منفجر شد و تا کنون تنها چیزی که می‌بینم سوت و کف غرب، و ستایش جهانی از این عملیات است. ای مردم، آیا این تروریسم نیست؟ چرا محکوم نمی‌شود؟"

"بسام جععرا" نیز در توییتی نوشته است: مهم‌تر از بمباران پل استراتژیک کرچ این است که منتظر واکنش روسیه برای هدف قرار دادن منطقه‌ای باشیم که مسکو آن را خاک روسیه می‌داند!

"

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها