برگزاری جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) در حلب سوریه

برگزاری جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) در حلب سوریه
يکشنبه 17 مهر 1401 - 17:14

شهر حلب سوریه با گروهها و طائفه های مختلف  میلاد پیامبر بزرگ را جشن گرفته و با افراشتن پرچم ها و پارچه نوشت هایی در خیابانها این مناسبت را به جهان عرب و اسلام تبریک می گوید.

العالم سوریه

به گزارش خبرنگار العالم؛ خیابان‌ها و کوچه‌های شهر حلب با پرچم‌ها و تابلوهایی برای ابراز تبریک سالروز ولادت پیامبر (ص) تزیین شده است، به خوبی می توان شادی را در چشمان اهالی این شهر دید که به یکدیگر تبریک می گویند.

محمد مسدی یکی از برگزارکنندگان جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) در این شهر به العالم گفت: در الاعظمیه همه ساله مشتاق برگزاری جشن بزرگداشت و تجلیل از شخصیت پیامبر اکرم (ص) و یادآوری اخلاق و سیره پیامبر به جوانان هستیم، تا همه مردم با دنبال کردن سنت و سیره او هدایت شوند

مهندس محمد جسری یکی از برگزارکنندگان جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) نیز گفت: این مناسبت را به همه کشورهای عربی و اسلامی تبریک می گوییم، زیرا یک جشن ملی، پیوندی مردمی است که همه مسلمانان برای آن گرد هم می آیند».

جشن میلاد پیامبر فقط به مسلمانان محدود نمی شود، بلکه مسیحیان نیز آن را جشن می گیرند. میدان العزیزیه شاهد این برادری میان همه طیف های جامعه با اعتقادات مختلف است.

جوزف فنون یکی از چهره های سرشناس محله العزیزیه به شبکه العالم گفت: روز میلاد حضرت محمد صلی الله علیه و آله وسلم روز خیر و صلح و محبت است. به ما تهمت شرارت می زنند و خودشان ناکام ماندند اما اکنون به مردم و محبتشان نگاه کنید که بهترین دلیل بر متمدن بودن کشورمان است ، سوریه متشکل از مذاهب مختلف است،آنها سوری ها را متهم به تعصبی بودن می کنند و معلوم شد که خوشان متحجر هستند. ما امروز میلاد پیامبرمان (ص) را جشن می گیریم.

شهر حلب از ساعات اولیه صبح تا شام به شادی می پردازد، هر کس در این روز شادی خود را ابراز می کند و صدای مناجات و تکبیر در همه محله ها به گوش می رسد تا پایبندی خود را به سیره پیامبر اکرم(ص) اعلام کنند و از همه بخواهند تا به اخلاق کریمانه آن حضرت متخلق شوند.

مردم حلب با مذاهب مختلف طبق رسم خود هر ساله با سردادن جمله "هدایت متولد شد"این روز را جشن می گیرند.

پربیننده ترین خبرها