حمایت کرملین از تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت

حمایت کرملین از تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت
يکشنبه 17 مهر 1401 - 17:17

سخنگوی کرملین گفت: موضع مسئولانه اوپک پلاس برای کاهش تولید که به از بین بردن هرج و مرج ایجاد شده در بازارهای انرژی جهان توسط ایالات متحده و ایجاد توازن در آنها کمک می کند، نوعی پیروزی برای عقل سلیم بود.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، گروه اوپک پلاس شامل تولید کنندگان پرنفوذ نفت، چهارشنبه گذشته با کاهش تولید روزانه نفت به میزان ۲ میلیون بشکه، بر خلاف سیاست دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در حوزه خلیج فارس برای افزایش تولید، موافقت کرد.

دمیتری پسکوف روز یکشنبه گفت: البته ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه توانسته با برقراری روابط دوجانبه احترام آمیز با عربستان سعودی و امارات متحده عربی که بر اساس منافع و اعتماد دوجانبه است، به بررسی مهم ترین جزئیات کمک کند.

وی ادامه داد: تمایل دارم به جای اینکه بگویم که این نوعی پیروزی برای روسیه و متحدانش است بگویم این پیروزی برای عقل سلیم است.

پسکوف، با ستایش امکان پذیر بودن تصمیم متوازن، اندیشمندانه و برنامه ریزی شده کشورهایی که چنین موضع مسئولانه ای درون اوپک در برابر اقدامات آمریکا می گیرند، آن را دستکم موجب از بین بردن هرج و مرج ناشی از اقدامات آمریکا در بازارهای انرژی دانست.

پربیننده ترین خبرها