اتهام آلمان به روسیه در باره اختلال در سیستم خطوط راه آهن این کشور

اتهام آلمان به روسیه در باره اختلال در سیستم خطوط راه آهن این کشور
يکشنبه 17 مهر 1401 - 19:29

مقامات دولت آلمان می‌گویند اختلال در خطوط راه آهن شهری این کشور عملیات خرابکاری بوده است که از سوی دولت‌های خارجی و روسیه حمایت می‌شود.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش آسوشیتدپرس، مقامات دولت آلمان علت اختلال در خطوط راه آهن بین شهری این کشور را خرابکاری عنوان و اعلام کردند که ممکن است این حادثه به موضوع انفجارهای خطوط گاز نورداستریم مربوط باشد.

مسئولان دویچه‌بان اپراتور خطوط راه آهن شهری و بین شهری آلمان از عنوان خرابکاری در اختلال چند ساعته استفاده کردند و ولکر ویسینگ وزیر حمل و نقل نیز می‌گوید این عملیاتی عمدی و هدفمند بوده است.

روزنامه آلمانی پرفروش بیلد به یک سند داخلی از اداره پلیس جنایی فدرال (BKA) استناد کرد که در تحلیل اولیه این حادثه گفته است که می‌تواند یک خرابکاری سیستماتیک از سوی یک دولت خارجی باشد.

طبق این سند، ادعا شده است که کابل‌های برق ارتباطی در خطوط راه آهن در ساحل غربی رودخانه راین و شرق برلین مورد دستکاری قرار گرفته‌اند.

اداره پلیس جنایی آلمان گفته است این حادثه بعد از انفجارهای خطوط لوله نورداستریم ۱و۲ بین روسیه و آلمان رخ داده است. انفجار خطوط لوله گاز موجب بالا گرفتن تنش بین روسیه و آلمان شده بود.

به گزارش ایرنا، آنتون هوفریتر، یک نماینده حزب سبز در پارلمان، دولت روسیه را به خرابکاری سیستم قطار شهری آلمان متهم کرده است. وی ضمن اینکه روسیه را مسئول انفجارهای نورداستریم معرفی کرده، ادعا می‌کند خرابکاری سیستم خطوط راه آهن بر عهده روس‌ها بوده است.

وی گفت: نمی‌توانیم رد کنیم که روسیه نیز پشت حمله به خدمات ریلی باشد. این حوادث هشدار هستند چون آلمان از اوکراین حمایت می‌کند.

پربیننده ترین خبرها