امارات جولانگاهی برای افسران شاباک

امارات جولانگاهی برای افسران شاباک
دوشنبه 18 مهر 1401 - 17:06

پول به‌تنهایی “بدون مغزهای نوآور و خلاقی که مسئول توسعه کشورهای عربی هستند”، هرگز نمی‌تواند ضامن و سوپاپ اطمنیان برای تحولات بعد از خرید و واردات تسلیحات مدرن و سامانه‌های دفاعی باشد که ساخت آمریکا، اروپا و رژیم صهیونیستی است بلکه تنها راه‌حل این می باشد که کشورهای عربی از فرزندان ایده‌پرداز خود برای ساخت تسلیحات دفاعی مدرن بهره بگیرد.

العالم- کشکول

تجربه برای این کشور عربی دنباله‌روی آمریکا و اروپا و رژیم صهیونیستی ثابت کرده است که اولویت استعمارگران تامین امنیت اسرائیل و تسلیحات و سامانه‌های دفاعی است هر چند ناکارآمدی این سامانه‌های دفاعی به وضوح معلوم شده است.

این کشورهای عربی مطیع همواره ابزاری در دست آمریکا، اروپایی‌ها و اسرائیل خواهند ماند و بایستی همیشه شروط و اوامر استکبار و ایادی ان را اجرا کنند در غیر این‌صورت، از بسیاری از واردات و الطاف‌شان محروم می‌شوند.

در همین راستا چند روز پیش روزنامه واشنگتن‌تایمز فاش کرد که اعضای کنگره آمریکا درصدد ارائه پیش‌نویس لایحه‌ای هستند که به موجب آن، آمریکا در واکنش به تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت خام، تمام نیروهایش را از عربستان و امارات خارج کند.

رژیم اسرائیل وارد مذاکرات طولانی با امارات درباره شرایط راه‌اندازی خط تل‌آویو- دبی و تامین امنیت آن شده است تا روزانه دو پرواز به امارات انجام شود مشروط بر اینکه مقامات امارات به این رژیم اشغالگر برای استقرار شمار زیادی از افسرانش در فرودگاه دبی جهت به اصطلاح تامنیت امنیت گردشگران صهیونیستی در امارات، چراغ سبز نشان دهد.

سایت فرانسوی اینتلیجنس آنلاین Intelligence Online)) با اعلام این خبر، خاطرنشان کرد که این تحول امنیتی یکی از آشکارترین موارد نقض حاکمیت امارات است که با موافقت نظام حاکم در ابوظبی انجام می‌شود و به شاباک( سرویس امنیت داخلی اسرائیل) اجازه داده می‌شود تا افسران این رژیم را جهت تامین امنیت توریست‌های صهیونیستی، در فرودگاه دبی مستقر سازد.

امضای چنین توافقی میان طرفین می‌تواند تشویقی برای دیگر کشورهای عربی شود که وارد قطار عادی‌سازی با صهیونیست‌ها شده‌اند. همانطور که امارات بعد از عادی کردن روابطش با اشغالگر، برخی دیگر از حکومت‌های عربی- از جمله بحرین، مغرب و سودان- را برای چنین توافق ننگینی تحت فشار قرار داد.

پربیننده ترین خبرها