کیم جونگ اون: مذاکره با آمریکا بی‌فایده است

کیم جونگ اون: مذاکره با آمریکا بی‌فایده است
دوشنبه 18 مهر 1401 - 18:49

رهبر کره شمالی می‌گوید دشمنان از یک سو از مذاکره و رابطه حرف می‌زنند و از سوی دیگر ما را با عملیات‌های نظامی تهدید می‌کنند.

العالم - آسیا

به گزارش راشاتودی، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی اعلام کرد کشورش دلیلی برای مذاکره با کره جنوبی و آمریکا نمی‌بیند.

رهبر کره شمالی دراین‌باره گفت: دشمنان از یک سو از مذاکره و رابطه حرف می‌زند و از سوی دیگر ما را به عملیات های نظامی تهدید می کنند! ما چیزی برای گفت‌وگو با دشمنان نداشته و لزومی به این کار نمی بینیم.

کیم جونگ اون این اظهارات را در جریان بازرسی از رزمایش‌ واحدهای هسته‌ای این کشور بیان کرد که از ۲۵ سپتامبر تا ۹ اکتبر (۳ تا ۱۷مهر) برگزار شد.

وی در ادامه افزود: کره شمالی وضعیت امنیتی ناپایدار شبه‌جزیره کره و تمام تحرکات نظامی دشمنان را از نزدیک زیر نظر خواهد داشت و در صورت لزوم، دست به اقدامات متقابل نظامی خواهد زد.

رهبر کره شمالی همچنین هشدار داد که ادامه تهدیدات آمریکا و کره جنوبی، واکنش شدیدتر این کشور در پی خواهد داشت. وی بار دیگر تاکید کرد، نیروی هسته ای این کشور نقش دفاع از حاکمیت و مردم کره شمالی را ایفا می کند.

به نوشته وب‌سایت دولتی کره شمالی، آزمایش موشک‌های بالستیک کره شمالی در هفته‌های اخیر، در پاسخ به رزمایش نظامی اخیر آمریکا و کره جنوبی صورت گرفته است. پرتاب این موشک‌ها، از جمله موشکی که سه شنبه گذشته از آسمان ژاپن عبور کرد و در اقیانوس آرام فرود آمد، آزمایشی برای نمایش توانایی‌های دفاعی پیونگ یانگ بود. در اواخر سپتامبر، آمریکا، کره جنوبی و ژاپن رزمایش مشترک ضد زیردریایی را در دریای ژاپن آغاز کردند.

مهر

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها