هجوم اشغالگران صهیونیست به مسجدالاقصی و تداوم دستگیری‌ها در کرانه باختری و بیت‌المقدس

سه شنبه 19 مهر 1401 - 09:28

گروهی از شهرک نشینان صبح امروز سه شنبه تحت تدابیر شدید امنیتی نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی از سمت ورودی غربی به صحن های مسجد الاقصی یورش بردند، همزمان عملیات دستگیری در مناطق مختلف کرانه باختری و بیت المقدس اشغالی آغاز شد.

العالم - فلسطین اشغالی

اداره اوقاف در بیت المقدس گزارش داد که ده ها شهرک نشین صهیونیست صبح امروز در گروه های متوالی به مسجد الاقصی هجوم بردند و همزمان برای تشدید تهاجمات در ساعات و روزهای آینده به مناسبت عید موسوم به «روز عرش» و خواندن تلمود در حیاط مسجد به صورت گروهی، فراخوان دادند. تاکنون بیش از 300 شهرک نشین به مسجد الاقصی یورش برده و در صحن مسجد، آیین های نژادپرستانه تلمودخوانی را اجرا کردند.

2

پیش از این، نیروهای زیادی از پلیس اشغالگر برای تامین امنیت تهاجمات شهرک نشینان به صحن های حرم، با هجوم به مسجد الاقصی و دورنگه داشتن فلسطینی ها از مسیر تهاجمات، از تردد آنها در صحن ها جلوگیری کردند.

1

ده ها فلسطینی در راستای تلاش برای برهم زدن تهاجمات شهرک نشینان، با فریاد الله اکبر در داخل مسجد الاقصی تجمع کردند.

پلیس رژیم اشغالگر در دومین روز از ایام «عید عرش» نیروهای مستقر خود را در داخل مسجد الاقصی و ورودی های آن تقویت کرد. نیروهای امنیتی با افزایش تعداد ایست های بازرسی، وضعیت آماده باش خود را در شهر قدس و اطراف مسجد الاقصی افزایش دادند.

همچنین پلیس ضمن بررسی کارت های شناسایی فلسطینیان، کسانی که به مسجد می آمدند را مورد آزار و اذیت قرار داد. ورود به مسجد الاقصی نیز برای فلسطینیان زیر 50 سال ممنوع است.

باشگاه اسیران گزارش داد: همزمان نیروهای اشغالگر، 6 فلسطینی را از مناطق جداگانه در کرانه باختری دستگیر و به بهانه شرکت در مقاومت مسلحانه برای تحقیقات به دستگاه های امنیتی رژیم اشغالگر منتقل کردند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها