روسیه نسبت به تشدید بحران در صورت مداخله بیشتر غرب در اوکراین هشدار داد

روسیه نسبت به تشدید بحران در صورت مداخله بیشتر غرب در اوکراین هشدار داد
سه شنبه 19 مهر 1401 - 11:37

سرگئی ریابکوف می‌گوید امیدوار است پیام مسکو در پایتخت‌های کشورهای غربی دریافت شود.

العالم - اروپا

به گزراش شبکه خبری العالم به نقل از رویترز، معاون وزیر خارجه روسیه روز سه‌شنبه پس از آنکه واشینگتن از تعهد خود برای ارسال کمک‌های نظامی بیشتر به کی‌یف خبر داد، گفت روسیه به دخالت فزاینده غرب در مناقشه اوکراین پاسخ خواهد داد گرچه درگیری مستقیم با ناتو به نفع روسیه نیست.

خبرگزاری ریا روز سه‌شنبه به نقل از سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه نوشت: ما هشدار می دهیم و امیدواریم آنها در واشینگتن و سایر پایتخت های غربی متوجه خطر تشدید غیرقابل کنترل (بحران) شوند.

اوکراین روز دوشنبه اعلام کرد پس از بزرگترین حملات هوایی روسیه به شهرها از ابتدای درگیریها، به تلافی آنچه مسکو حمله اوکراین به پل استراتژیک کریمه خوانده است، باید دفاع هوایی خود را تقویت کند.

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، وعده داد سامانه های دفاع هوایی پیشرفته را در اختیار اوکراین قرار دهد، و پنتاگون در 27 سپتامبر اعلام کرد تحویل سامانه موشکی پیشرفته سطح به هوای ملی را در حدود دو ماه آینده آغاز خواهد کرد.

کاخ سفید در این خصوص اعلام کرد، بایدن و رهبران گروه هفت روز سه‌شنبه یک نشست مجازی برای بحث در مورد تعهد خود به منظور حمایت از اوکراین برگزار می کنند.

به گفته مقامات خدمات اورژانس، موشک‌های روسیه بامداد روز دوشنبه به اهدافی در سراسر اوکراین اصابت کرد و 19 نفر را کشت و 105 نفر را مجروح کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها