سخنگوی قوه قضاییه:

۱۷۰۰ نفر از بازداشتی‌های حوادث اخیر، در مرحله تحقیقات آزاد شده‌اند

۱۷۰۰ نفر از بازداشتی‌های حوادث اخیر، در مرحله تحقیقات آزاد شده‌اند
سه شنبه 19 مهر 1401 - 13:10

مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه می گوید: اینکه وضعیت فرد متهم سریعا تعیین تکلیف شود جای تقدیر دارد. گزارش داشتیم تا سه روز پیش ۱۷۰۰ نفر بلاقید در مرحله تحقیقات آزاد شدند و تعدادی هم هستند که تعیین تکلیف می شوند و مفتخریم بگوییم بازداشتی های ما حداقلی است‌.

العالم - ایران

مسعود ستایشی در نشست خبری خود با رسانه‌ها گفت: در یک مرحله در تهران حدود ۴۰۰ نفر از دستگیر شدگان تعیین تکلیف و آزاد شدند و طرح تفکیک و طبقه بندی بازداشتی ها پیگیری می شود و مراتب ادامه می یابد.

وی ضمن تشکر از دادسرای امنیت گفت: اینکه وضعیت فرد متهم سریعا تعیین تکلیف شود جای تقدیر دارد. گزارش داشتیم تا سه روز پیش ۱۷۰۰ نفر بلاقید در مرحله تحقیقات آزاد شدند و تعدادی هم هستند که تعیین تکلیف می شوند و مفتخریم بگوییم بازداشتی های ما حداقلی است‌.

ستایشی تاکید کرد: کسانی که محرک اصلی بودند، با آنها با قاطعیت برخورد می‌شود و تصمیمات دستگاه قضائی در این زمینه بازدارنده است.

وی ادامه داد: در همین جلسه ارزشمند اعلام می‌کنم هرکدام از شهروندان عزیز فکر این را دارند و این برداشت را دارند که در قبال حوادث اخیر مورد ظلم واقع شدند می‌توانند مراجع قضایی را پناهگاه خود بدانند.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دستگاه قضا نسبت به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تفکیک عاملین اغتشاشات چه اقداماتی صورت داده است؟ گفت: قبل از فرامین رهبری دستورات و رهنمودهای لازم از سوی رییس قوه قضائیه به کلیه واحدهای قضایی سراسر کشور داده شد و پس از وصول فرامین رهبری باز هم قوه قضاییه به نشانه تبعیت نکاتی را ابلاغ کرد و توجه لازم در خصوص تفکیک و طبقه‌بندی جرایم داده شد. همچین دادستان کل کشور بخشنامه‌ای را به دادستان‌های سراسر کشور ابلاغ کردند تا پرونده متهمین در اسرع وقت مورد بررسی قرار بگیرد و براساس شرایط تفکیک شوند و افراد غیرموثر بلادرنگ یا بلاقید یا با قید وثیقه آزاد شوند. در همین راستا دادستان‌های کل کشور در نشستی تخصصی در همین رابطه در تهران شرکت کردند.

پربیننده ترین خبرها