مقاومت لبنان؛ بیروت در آستانه پیروزی استراتژیک در برابر رژیم صهیونیستی

مقاومت لبنان؛ بیروت در آستانه پیروزی استراتژیک در برابر رژیم صهیونیستی
چهارشنبه 20 مهر 1401 - 13:25

لبنان به یک قدمی توافق بر سر ترسیم مرزهای دریایی با رژیم صهیونیستی رسیده است و طبق آنچه که در یادداشت میانجی آمریکایی آمده و در اظهارات مقامات لبنانی هم مورد تأکید قرار گرفته، به همه خواسته های خود رسیده است به طوری که نتانیاهو از شکست تاریخی برای این رژیم یاد کرد.

العالم - نظرکده

ناظران فلسطینی بر این عقیده اند که لبنان در دشوارترین شرایط توانست به برکت مقاومت، خاک و حریم هوایی خود را آزاد کند. تحلیل گران به لبنان که توانسته است آب های منطقه ای خود را آزاد کند و از آن در برابر خطر استعمار و اسثتمار و تخریب حفاظت کرده و به یکه تازی رژیم صهیونیستی پایان دهد، تبریک گفته و این پیروزی را حاصل وحدت ملی لبنان و حمایت همه جانبه آن از مقاومت دانستند.

ناظران خاطرنشان کرده اند که محافل رسانه ای و مؤسسات تحقیقاتی رژیم صهیونیستی اعتراف کرده اند که در واقع این مقاومت لبنان بود که طرح ترسیم مرزهای دریایی با رژیم صهیونیستی را به نفع لبنان به سرانجام رسانده است. آنها چنین موقعیتی را که لبنان توانسته آب های منطقه ای خود را به روی رژیم اشغالگر ببندد، آنهم در شرایطی که آبهای منطقه ای و سواحل دیگر کشورهای عربی به روی این رژیم باز است، مهم و استراتژیک دانستند.

ناظران لبنانی هم خاطرنشان کرده اند که لبنان توانست حقوق خود را در طرح توافق ترسیم مرزهای آبی به طور کامل محقق کند و پس از دریافت متن نهایی از واشنگتن به این پیروزی دست یابد.

آنها تأکید کرده اند که آموس هوکشتاین پس از تغییراتی در متن توافق ترسیم مرزها، آن را به نایب رئیس پارلمان لبنان تحویل داد؛ وی نیز این متن را به میشل عون، رئیس جمهور ارایه داد.

این ناظران خاطرنشان کرده اند که نماینده آمریکا تلاش می کرد این توافق هر چه سریعتر به امضا برسد. آنها بر این عقیده اند که لبنان توانسته است با اقتدار دو نکته حل نشده را به سرانجام برساند و رژیم صهیونیستی را در مقابل کار انجام شده قرار دهد.

ناظران خاطرنشان کرده اند که شرکت توتال از طرف رژیم صهیونیستی به بهره برداری از میدان نفتی قانا مشغول خواهد شد و عون در سخنرانی آینده خود از همتای فرانسوی اش به خاطر مداخله در آخرین لحظه برای به ثمر رساندن این طرح آنگونه که به نفع لبنان باشد، تشکر خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها