مسکو: دو حمله برنامه‌ریزی‌شده اوکراین در خاک روسیه خنثی شد+فیلم

مسکو: دو حمله برنامه‌ریزی‌شده اوکراین در خاک روسیه خنثی شد+فیلم
چهارشنبه 20 مهر 1401 - 14:45

سرویس اطلاعاتی روسیه اعلام کرد دو حمله برنامه‌ریزی‌شده توسط اوکراینی‌ها در خاک روسیه را خنثی کرده است.

العالم - اروپا

سرویس اطلاعاتی روسیه (FSB) روز چهارشنبه اعلام کرد دو حمله برنامه‌ریزی‌شده اوکراینی‌ها داخل خاک روسیه را خنثی کرده است.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه»، به نقل از خبرگزاری‌های روسی، اف‌اس‌بی در بیانیه‌ای اعلام کرد یک فرد اوکراینی مشکوک به تلاش برای استفاده از یک موشک‌انداز قابل حمل در ناحیه مسکو را بازداشت کرده است.

در این بیانیه آمده است یک اوکراینی دیگر نیز به اتهام سازماندهی حمله با مواد منفجره به یک «مرکز راهبردی حمل‌ونقل» در منطقه بریانسک در غرب روسیه بازداشت شده است.

از زمان شروع جنگ در اوکراین، نیروهای اوکراینی تلاش‌های متعددی برای رخنه به خاک روسیه و ضربه زدن به اهداف راهبردی این کشور انجام داده‌اند.

خاک

سرویس‌های امنیتی روسیه دیروز (چهارشنبه) اعلام کردند که «کریل بودانف» رئیس اداره اطلاعات وزارت دفاع اوکراین و کارکنان این وزارتخانه و عوامل این وزارتخانه پشت پرده حمله تروریستی اخیر به پل کریمه بودند که به کشته شدن دست‌کم چهار نفر منتهی شد.

سرویس امنیتی روسیه گزارش کرد که تاکنون تحقیقات درباره این حادثه تروریستی به بازداشت پنج شهروند روس، سه شهروند اوکراینی و یک شهروند ارمنی منجر شده است.

از سوی دیگر روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داده دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا معتقدند بخشی از دولت اوکراین اجازه حمله‌ای را صادر کرده که در ماه اوت در نزدیکی مسکو به وقوع پیوست و به کشته شدن دختر یکی از افراد نزدیک به دولت روسیه منجر شد.

به گزارش فارس، «داریا دوگین»، دختر «الکساندر دوگین»، از چهره‌های نزدیک به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز ۳۰ مرداد بر اثر انفجار خودرو در نزدیکی مسکو جانش را از دست داد.

پربیننده ترین خبرها