برگزاری مراسم هفته وحدت در هرات افغانستان

برگزاری مراسم هفته وحدت در هرات افغانستان
چهارشنبه 20 مهر 1401 - 17:31

از هفته وحدت و میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) با حضور مقامات طالبان، علما و روحانیون برجسته و سایر اقشار مردم در سرکنسولی ایران در هرات تجلیل شد.

العالم - آسیا

از هفته وحدت و میلاد پیامبر اعظم گرامی در سرکنسولگری ایران در هرات با حضور مقامات دولتی ، دیپلمات های خارجی، علما و روحانیون برجسته ، روسای اتحادیه های خصوصی و اساتید دانشگاه تجلیل شد.

محمد صدیقی‌فر سرکنسول ایران در این مراسم ضمن خیر مقدم به مهمانان، ابتکار و اعلام هفته وحدت از سوی حضرت امام خمینی (ره) را نشانه عزم و اراده ایران برای شکل‌گیری یک وحدت واقعی بین کشورهای اسلامی عنوان کرد.

وی افزود: وحدت با سایر مذاهب اسلامی از نگاه جمهوری اسلامی و به ویژه مقام معظم رهبری نه یک تاکتیک که یک اصل مهم اسلامی و سیاستی راهبردی است.

در ادامه این مراسم مولوی عمار مهاجر رئیس نمایندگی وزارت خارجه طالبان در هرات ضمن قدردانی از ابتکار عمل سرکنسولگری ایران گرامی داشت هفته وحدت گفت: خداوند در قرآن کریم وحدت را رمز پیروزیِ بر دشمنان معرفی کرده و مردم را از تفرقه و اختلاف باز می‌دارد و به یک‌دلی فرا می‌خواند.

وی همچنین افزود : خداوند مسلمانان را به یکی شدن فرا خوانده و راه یکی شدن را نیز نشان داده است، «حبل الله» یعنی وسیله‌ای که بتوان با آن به ذات پاک الهی متّصل شد، و آن وسیله چیزی نیست جز؛ تعالیم(وحی) الهی یعنی قرآن کریم، پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله وسلم .

این مقام طالبان تاکید کرد: لذا مسلمانان باید برمحور اشتراکات گردِ هم آیند و باهم متّحد گردند، تا مشمولِ نصرت و رحمت خداوند واقع شوند و بتوانند مانند سدّی عظیم و مقاوم در برابر فتنه‌ها و حیله‌هایی که دشمنان برای تضعیفِ ما و رسیدن به اهداف شوم خود به کار می‌گیرند ایستادگی کنند.

از طرف دیگر قاری محمد مصئون یکی دیگر از علمای برجسته هرات از محفل هفته وحدت برضرورت وحدت در شرایط امروزی تاکید کرده ، وحدت و همدلی را یک اصل دانست.

حجت السلام و المسلمین روحانی رئیس مدرسه علمیه صادقیه نیز در این مراسم گفت : یکی از راه‌های تحکیمِ وحدت اسلامی کنار گذاشتن ملیّت و نژاد و سطح جایگاه اجتماعی افراد است، یعنی همه‌ی مسلمانان فارغ از تمام این بحث‌ها، برای پیروزی بر دشمنان، باهم یکی شوند و به یاری همدیگر بشتابند.

وی افزود: اگر پیامبر گرامی اسلام (ص) بر اساس دستورات اللهی مردم را از قبائل مختلف به اتّحاد و یکی شدن فرا نمی‌خواند و هر قبیله و قوم راهی جداگانه برای خود انتخاب می‌کردند و زیر پرچم اسلام با هم متّحد نمی‌شدند، جنگ و خونریزی بین مردم هرگز پایان نمی‌یافت و ستم‌دیدگان نیز از ظلم و جورِ اربابان مستبدّ رهایی نمی‌یافتند.

روحانی تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین عوامل وحدت و غلبه بر دشمن تحکیم وحدت میان تمام امت اسلامی است.

*فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها