40هزار فلسطینی در مسجد الاقصی نماز جمعه را اقامه کردند

40هزار فلسطینی در مسجد الاقصی نماز جمعه را اقامه کردند
جمعه 22 مهر 1401 - 17:07

ده ها هزار فلسطینی علیرغم محدودیت های اعمال شده توسط مقامات اشغالگر رژیم صهیونیستی در مجاورت شهر قدیم و مسجدالحرام، نماز جمعه را در مسجد الاقصی برپا کردند

العالم- فلسطين

اداره اوقاف اسلامی بیت المقدس اعلام کرد با وجود موانع و محدودیت های اعمال شده توسط نیروهای اشغالگر، حدود 40 هزار نمازگزار در مسجدالاقصی نماز جمعه را اقامه کردند

به گفته برخی منابع محلی، نیروهای اشغالگر با تشدید استقرار خود در خیابان های شهر قدس و اطراف مسجد الاقصی، و استقرار در دروازه های آن، نمازگزاران را متوقف کرده و کارت های شناسایی آنها را بررسی می کردند.

رژیم همچنین محدودیت هایی را برای آمدن مردم به مسجد ایجاد و مردان جوان را نزدیک باب الاسباط دستگیر و تفتیش و یک پهپاد بر فراز مسجد پرتاب کردند.

ده‌ها سرباز اشغالگر اوایل صبح امروز به مسجد الاقصی هجوم بردند و در صحن‌های آن پراکنده شدند، در حالی که صدها شهرک‌نشین گش ت های تحریک‌آمیز، «آیین‌های تلمود» و «رقص‌های دیوانه‌کننده» را کنار دروازه ها انجام می‌دادند .

هزاران شهروند فلسطینی علیرغم موانعی که نیروهای اشغالگر در کوچه پس کوچه های شهر قدیم بر سر راه نمازگزاران قرار داده بودند ، در پاسخ به درخواست مقامات بیت المقدس برای اقامه نماز در مسجد الاقصی، نماز صبح را در مسجد الاقصی اقامه کردند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها