مخالفان تونسی به خیابان ها ریختند/ جبهه نجات ملی تونس: رییس جمهور منزوی شده، انتخابات را تحریم می کنیم

مخالفان تونسی به خیابان ها ریختند/ جبهه نجات ملی تونس: رییس جمهور منزوی شده، انتخابات را تحریم می کنیم
شنبه 23 مهر 1401 - 14:53

مخالفان تونسی درشرایطی به خیابان های پایتخت در اعتراض به سیاسیت های دولت قیس سعید رییس جمهوری این کشور، حضور یافته اند که خیابان های حبیب بورقیبه و حبیب ثامر و اغلب مسییرهای منتهی به ابن دو خیابان در پایخت این کشور شاهد تدابیر گسترده امنیتی است.

العالم ـ تونس

نیروهای تونسی تدابیر گسترده امنیتی به دنبال اعلام برگزاری دو راهپیمایی از سوی احزاب و تشکل های مخالف که هم اکنون در حال انجام است، به اجرا گذاشته اند.

دور تازه اعتراضات در تونس پس از مرگ مالک السلیمی جوان 17 ساله شعله ور شده است، فردی که به گفته مردم، در پی مجروح شدن به دست نیروهای امنیتی فوت کرد. مالک السلیمی حدود یک ماه در یکی از بیمارستان های پایتخت در کما بود.

به دنبال آغاز تظاهرات امروز، نیروهای امنیتی در اطراف دو خیابان پایتخت شامل خیابان های حبیب بورقیبه و حبیب ثامر و اغلب مسیرهای منتهی به ابن دو خیابان مستقر شده اند. این خیابان ها به روی خودروها بسته شده و فقط در صورت پیاده، امکان تردد در آنها وجوددارد.
تصاویر زنده منتشر شده از شبکه خبری العالم حاکی است که مخالفان و هواداران احزاب و گروه های مخالف با در دست داشتن پرچم تونس در خیابان های یادشده در اعتراض به اوضاع بد اقتصادی و سیاسی تجمع کرده اند.
جبهه نجات ملی و شماری از احزاب سیاسی از جمله حزب النهضه و شخصیت های ملی تونس از هواداران خود خواسته اند به خیابان ها بیایند و علیه "تکروی رئیس جمهور و قبضه قدرت توسط او و ناتوانی دولت در حل مشکلات و بحران های اقتصادی و اجتماعی تظاهرات کنند."

در همین حال، یگان‌های امنیتی پس از بستن راه های منتهی به تجمع های اعتراضی، عابران پیاده را مورد تفتیش قرار می‌ دهند، به ویژه در منطقه نقطه شروع راهپیمایی ها تدابیر صورت گرفته شدیدتر است.

عادل الحامدی تحللیگر سیاسی تونسی در این باره به العالم گفت: مذاکرات جاری با صندوق بین المللی پول نشان می دهد که کشور با بحران رو به رو است.

وی افزود: کسانی که به رئیس جمهور رای داده بودند امروز به دنبال مشکلات عدیده اقتصادی در نتیجه عملکرد اشتباه دولت به مخالفان او تبدیل شده اند.

جبهه نجات ملی تونس: قیس سعید در انزوا است، انتخابات را تحریم می کنیم
احمد الشابی، رئیس جبهه نجات ملی تونس گفت که قیس سعید، رئیس جمهور کشور خود را منزوی کرده و الان تنها مانده است.
وی که در تظاهرات مخالفن دولت در اعتراض به اوضاع معیشتی در پایتخت تونس سخنرانی می کرد، گفت: همه پرسی قانون اساسی در پرتو تظاهرات بزرگی که ما ترتیب دادیم انجام شد.
رئیس جبهه نجات ملی تونس افزود: هدف ما کنترل کودتا و بازگشت به قانون اساسی است.
او با اشاره به موج گرانی در کشور گفت: تونس اکنون به خاطر وخامت اوضاع اقتصادی و معیشتی بی ثبات است و خشم ملت به اوج خود رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: نیروهای سیاسی و احزاب انتخابات آینده را تحریم کرده اند.

پربیننده ترین خبرها