بورل: حمایت نظامی، اقتصادی و دیپلماتیک از اوکراین به نفع ماست!

بورل: حمایت نظامی، اقتصادی و دیپلماتیک از اوکراین به نفع ماست!
شنبه 23 مهر 1401 - 21:32

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز در نشستی در برلین گفت: حمایت نظامی، اقتصادی و دیپلماتیک از اوکراین به نفع ماست!

العالم - اروپا

به گزارش خبرگزاری آناتولی، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز شنبه در نشست حزب سوسیالیست های اروپا در شهر برلین پایتخت آلمان در سخنانی باز هم از کمک به اوکراین دفاع کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این باره ادعا کرد: به مردم توضیح دهیم که باید به حمایت نظامی، اقتصادی و دیپلماتیک اوکراین ادامه دهیم، زیرا این به نفع ماست!

«جوزف بورل» پیشتر هم مدعی شده بود که بروکسل باید از کی یف در تنش آفرینی حمایت کند!

بورل پیشتر ادعا کرده بود که حمله اتمی روسیه به اوکراین با پاسخ قدرتمند از سوی غرب مواجه و ارتش مسکو نابود خواهد شد!

در پاسخ به این موضع وی، دیمیتری مدودف معاون شورای امنیت ملی و رئیس جمهور سابق روسیه در سخنانی اعلام کرد که سخنان اخیر «جوزف بورل» ناشی از «پارانویا» (اضطراب یا ترس ناشی از توهمِ سوء رفتار دیگران نسبت به خود) به شمار می آید.

وی در ادامه اضافه کرد که ادعاهای مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص احتمال استفاده مسکو از حمله هسته ای به اوکراین، چیزی جز «پارانویا» نیست.

به گزارش مهر، معاون شورای امنیت ملی روسیه با رد تهدید هشدارآمیز جوزف بورل درباره نابودی ارتش مسکو اضافه کرد: بیایید پارانویای حمله اتمی روسیه را به وجدان او بسپاریم. به هر تقدیر، اخیراً نوشتم که کشورهای غربی به اوکراین و رژیم آن اهمیتی نمی دهند و نمی خواهند به آنها پشتیبانی همه جانبه ارائه دهند. علاوه بر این، غوغاگران خارج از کشور و اروپا قطعاً در یک آخر الزمان اتمی برای آنها نمی میرند. به همین دلیل است که پاسخ آنها دقیق و متعادل خواهد بود و این معنای دوم سخنان بورل است.

پربیننده ترین خبرها