مجارستان : تحریم‌های ضدروسی، اروپا را فلج خواهد کرد

مجارستان : تحریم‌های ضدروسی، اروپا را فلج خواهد کرد
شنبه 23 مهر 1401 - 20:57

ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان طی سخنرانی در جمع نظامیان این کشور همچنان بر مخالفت کشورش با تحریم‌های اروپا علیه روسیه تاکید کرد.

العالم - اروپا

به گزارش اسپوتنیک، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان روز شنبه گفت که کشورش به ارتشی نیاز دارد که بتواند به عنوان یک نیروی بازدارنده عمل کند و در صورتی که اوضاع آشفته اقتصادی جرقه جنگ در اروپا را بزند، امنیت خود را تضمین کند.

اوربان در جمع نیروهای نظامی کشورش گفت: ما نمی‌توانیم مثل شترمرغ سرمان را در شن‌ها دفن کنیم. باید با واقعیت روبرو شویم. اگر به همین منوال ادامه پیدا کند، تحریم‌ها، اروپا را فلج خواهد کرد و اقتصاد این قاره به زانو درخواهد آمد.

وی در ادامه صحبت‌هایش تحریم‌های ضد روسی را عامل به خطر افتادن شهروندان اروپایی و رکود اقتصاد این کشورها دانست و افزود: در چنین شرایط کشور ما نیاز به دفاع از خود دارد و باید برای خودش ارتشی مستقل داشته باشد.

اوربان طی یک سخنرانی در ماه مارس گفته بود که مجارستان توان نظامی خود را در یک دهه آینده افزایش خواهد داد تا از امنیت خود اطمینان حاصل کند. وی افزود که کشورهای اروپایی نباید در مسائل دفاعی تنها به ایالات متحده تکیه کنند.

به گزارش ایرنا، بوداپست بارها با سیاست تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مسکو مخالفت کرده است چون اعتقاد دارد این تحریم‌ها بیشتر به ضرر کشورهای اروپایی تمام شده است. در ماه‌های گذشته تحریم‌های اروپا علیه روسیه موجب بالا رفتن قیمت سوخت و تورم در اکثر کشورهای اروپایی شده است.

پربیننده ترین خبرها