گزارش العالم از حملات سوریه و روسیه به مواضع النصره در ریف شمالی حلب

گزارش العالم از حملات سوریه و روسیه به مواضع النصره در ریف شمالی حلب
يکشنبه 24 مهر 1401 - 12:51

در حملات مشترک جنگنده های نیروی هوایی ارتش های سوریه و روسیه به مواضع و پایگاه های گروه موسوم به جبهه النصره در اطراف مناطق و روستاهای عفرین و شهر اعزاز در ریف شمالی حلب ، چند عنصر مسلح کشته یا زخمی شدند.

العالم - سوریه

به گزارش خبرنگار العالم از سوریه ، جنگنده های مشترک روسیه و سوریه طی چند نوبت ، مواضع و پایگاه های گروه موسوم به هیأت تحریر الشام (جبهه النصره سابق ) را در اطراف روستای کفرجنه و غرب شهر اعزاز در ریف شمالی حلب ، و اردوگاه آموزش تیپ "صقور الشام " در اطراف روستای قطمه از توابع عفرین هدف قرار دادند که این حملات تعدادی کشته و زخمی برجای گذاشت.

به گزارش حسام زیدان خبرنگار العالم در سوریه ، این حملات به کشته شدن 6 نیروی مسلح و زخمی شدن ده ها نفر منجر شد و احتمال افزایش تلفات وجود دارد.

به موجب این گزارش ، دو فروند جنگنده نیروی هوایی سوریه و روسیه به اردوگاه‌های آموزشی و پایگاه های متعلق به گروه‌های مسلح تحت حمایت ترکیه در مجاورت روستاهای کفر جنه و قطمه در حومه عفرین و اطراف شهر اعزاز حمله کردند.

روستاهای کفر جنه و قطمه در حومه عفرین و اطراف شهر اعزاز تحت کنترل ترکیه و گروه های طرفدارش قرار دارد.

در پی این حملات، عناصر گروه‌های مسلح، شماری از اردوگاه‌های اصلی آموزشی واقع در مناطق عفرین و اعزاز را تخلیه کرده و شبه‌ نظامیان آموزش دیده را با احتمال حملات مجدد به نقاط دیگر در مناطق دورتر شمالی دو منطقه منتقل کردند.

این حملات درحالی صورت می گیرد که برخی از عناصر تحریر الشام از عفرین عقب نشینی کرده و به سمت شهر ادلب در شمال سوریه رفته اند.

پربیننده ترین خبرها