نماینده پارلمان اروپا: اوباما، بوش و کلینتون جنایتکار جنگی هستند

نماینده پارلمان اروپا: اوباما، بوش و کلینتون جنایتکار جنگی هستند
يکشنبه 24 مهر 1401 - 14:03

«میک والاس» نماینده پارلمان اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا از آمریکا دستور می‌گیرد، باراک اوباما، بیل کلینتون و جورج بوش پدر و پسر را «جنایتکار جنگی» خواند.

العالم - اروپا

نماینده جمهوری ایرلند در پارلمان اروپا در پاسخ به پیام توییتری یک تحلیلگر لبنانی که عکسی از روسای جمهور سابق آمریکا منتشر کرده بود، اعلام کرد که باراک اوباما، بیل کلینتون، جورج بوش پدر و پسر جنایتکار جنگی هستند.

تحلیلگر لبنانی به نام «سارا» در صفحه توییتر خود عکسی از باراک اوباما، همسرش میشل اوباما، بیل کلینتون و همسرش هیلاری کلینتون، جرج بوش پسر و همسرش به همراه جورج بوش پدر منتشر کرد.

وی در توییت خود روی این موضوع که روسای جمهور سابق آمریکا در به راه انداختن جنگ‌های مختلف در جهان نقش داشتند، دست گذاشت. این تحلیلگر لبنانی نوشت: «۱۰ جنگ، میلیون‌ها نفر کشته، یک جایزه صلح نوبل و بدون هیچ تحریمی».

باراک اوباما در سال ۲۰۰۹ در حالی که اولین سال ریاست جمهوری خود را می‌گذراند، جایزه صلح نوبل را دریافت کرد.

میک والاس نماینده پارلمان اروپا ضمن دادن پاسخ به پیام توییتری تحلیلگر لبنانی، به مواضع اتحادیه اروپا تاخت و روسای جمهور سابق آمریکا را جنایتکار جنگی توصیف کرد.

نماینده جمهوری ایرلند در پارلمان اروپا در پیام توییتری خود به شدت «تعظیم» اتحادیه اروپا در برابر دستورات آمریکایی‌ها را محکوم کرد.

میک والاس نوشت: «همه دوستان اتحادیه اروپا مسئول شناخته شدند اما هیچ کدام از این جنایتکاران جنگی، مسئول شناخته نشدند. اتحادیه اروپا سال‌های زیادی است که در برابر امپراطوری ایالات متحده تعظیم کرده است».

این عضو چپگرای پارلمان اروپا افزود: «متاسفانه هم اکنون ما به ضرر مردم اروپا از آنها (آمریکایی‌ها) دستور می‌گیریم».

میک والاس پیش از این بارها از مواضع کشورهای غربی به ویژه تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه دیگر کشورهای جهان از روسیه گرفته تا ایران، سوریه و ونزوئلا انتقاد کرده بود.

این قانونگذار اروپایی همچنین بارها کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین تحت فشار آمریکا را در حالی که مشکلات شدید اقتصادی در کشورهای اروپایی وجود دارد، محکوم کرده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها