فراکسیون حزب الله: دشمن بخاطر ترس از جنگ با حزب الله توافق مرزهای دریایی را پذیرفت

فراکسیون حزب الله: دشمن بخاطر ترس از جنگ با حزب الله توافق مرزهای دریایی را پذیرفت
يکشنبه 24 مهر 1401 - 17:56

رئیس فراکسیون پارلمانی وابسته به حزب الله تأکید کرد که اگر قدرت حزب الله و سلاحش و ترس دشمن از این نبود که وارد جنگ پرهزینه شود، قطعا توافق مرزهای دریایی را نمی‌پذیرفت.

العالم - لبنان

محمد رعد رئیس فراکسیون «الوفاء للمقاومة» وفاداری به مقاومت (وابسته به حزب الله) تأکید کرد که رژیم موقت صهیونیستی به خاطر ترس از جنگ با حزب الله با توافق ترسیم مرزهای دریایی موافقت کرد.

پایگاه خبری العهد به نقل از رعد گزارش داد، چه کسی ماهیت این دشمن نژادپرست و جنایتکار را بر ملا کرد و الگوهای آن را از بین برد و آن را اسیر معادله‌ای کرد که فقط باید به اراده ملت مقاوم لبنان تن بدهد.

وی ادامه داد: این دشمن، استخراج گاز از آبهای منطقه‌ای ما را پذیرفت. چرا پذیرفت؟ زیرا حزب الله این مسئله را تحمیل کرد. اگر قدرت حزب الله و سلاحش و ترس دشمن از این نبود که وارد جنگ پرهزینه شود، قطعا اقدام به این توافق نمی‌کرد.

این مقام لبنانی خاطر نشان کرد: ما تا کنون به این دشمن اطمینان نداشته‌ایم و هرگز نخواهیم داشت. به همین دلیل تا به امروز موضع خود را علنی نکرده‌ایم. دشمن گفته [با توافق] موافق است، ولی پس از امضای آن، خواهیم دید که چگونه اجرای آنچه را امضا کرده، تضمین خواهد کرد.

رعد با اشاره به اینکه این مسئله مایه افتخار همه در لبنان است، تصریح کرد: کسانی که بنا به دلایلی، حزب الله را به سخره می‌گفتند و منافع و ذهنیت خاصی داشتند، هیچ ربطی به منافع کشور نداشتند. اما پس از این توافق، می‌توانند بگویند که برای تضمین اجرای این توافق، نیازی به مقاومت وجود ندارد ؟».

وی همچنین گفت که فراکسیون حزب الله خواستار رئیس جمهوری است که منافع لبنان را تضمین کند، نه اینکه آمریکا به او دستور دهد و اطاعت کند، بلکه باید مطیع منافع ملی کشور باشد.

این مقام حزب الله در پایان تأکید کرد که رئیس جمهور آینده لبنان باید کسی باشد که نقش این جنبش در حفاظت از حاکمیت ملی لبنان را به رسمیت بشناسد.

این در حالی است که «یائیر لاپید» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه هفته گذشته (۱۲اکتبر) با حضور اعضای کابینه‌اش، جلسه‌ای امنیتی برگزار کرده بود تا پیش‌نویس توافق ترسیم مرز دریایی میان فلسطین اشغالی و لبنان مورد بررسی قرار گیرد و به تایید آن‌ها برسد.

رسانه‌های عبری اعلام کرده بودند که در جلسه لاپید برای تصویب توافق با کابینه‌اش، تمام اعضا به جز شاکد، وزیر امور داخلی صهیونیست‌ها موافقت خود را با متن آن اعلام کرده بودند.

یکی از وزرای کابینه رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» درباره جزئیاتی از دیدگاه‌های مقامات کابینه تل‌آویو با توافق ترسیم مرزهای آبی تصریح کرده بود: چه آنانی که مخالف امتیاز دادن یائیر لاپید، نخست‌وزیر اسرائیل به لبنان هستند و چه آن‌هایی که باور داشتند امکان رسیدن به توافق بهتری وجود دارد، بعد از شنیدن آمارها و برآوردهای اطلاعاتی، رای مخالف خود به توافق را پس گرفتند.

به گزارش فارس، طبق اطلاعات فاش شده از این روزنامه صهیونیستی، «نفتالی بنت» نخست‌وزیر کنار گذاشته‌شده‌ی کابینه تل‌آویو و «یواز هندل» وزیر ارتباطات آن که به فکر دادن رای مخالف بودند، در نهایت جلسه تصویب توافق رای ممتنع دادند؛ چرا که گزینه دیگری نداشتند.

پربیننده ترین خبرها