بهای نفت با امید به بهبود تقاضای سوخت چین افزایش یافت

بهای نفت با امید به بهبود تقاضای سوخت چین افزایش یافت
دوشنبه 25 مهر 1401 - 13:26

طلای سیاه، معاملات هفته جاری را با سیری صعودی آغاز کرد.

العالم - آمریکا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، بهای نفت صبح روز دوشنبه پس از آنکه چین اقدامات مرتبط با نقدینگی را برای کمک به اقتصاد آسیب دیده از کووید-19 در دستور کار قرار داد، افزایش یافت و امیدها را برای چشم انداز بهتر تقاضای سوخت از سوی بزرگترین واردکننده نفت خام جهان تقویت کرد.
صبح امروز بهای هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 66 سنت یا 0.7 درصد افزایش به 92 دلار و 29 سنت رسید که کاهش 6.4 درصدی هفته گذشته را اندکی بهبود می‌بخشد. هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز پس از کاهش 7.6 درصدی در هفته گذشته، 56 سنت یا 0.6 درصد افزایش یافت و 86 دلار و 17 سنت معامله شد.
بانک مرکزی چین روز دوشنبه سررسید وام‌های میان‌مدت را لغو کرد و نرخ بهره را برای دومین ماه بدون تغییر نگاه داشت.
تحلیلگران می گویند این تمهیدات نشانه ایست مبنی بر اینکه بانک مرکزی به حفظ سیاست های پولی محتاطانه ادامه خواهد داد.
یک مقام ارشد اداره ملی انرژی چین نیز روز دوشنبه گفت این کشور متعهد شد ظرفیت تامین انرژی داخلی را به میزان زیادی افزایش دهد و کنترل ریسک در کالاهای کلیدی از جمله زغال سنگ، نفت و گاز و برق را افزایش دهد.
با نگاهی به آینده، انتظار می‌رود بهای نفت بی‌ثبات باقی بماند زیرا کاهش تولید توسط گروه اوپک پلاس باعث تشدید معضلات عرضه در آستانه تحریم اتحادیه اروپا بر نفت روسیه می‌شود، در حالی که دلارِ قوی آمریکا و افزایش بیشتر نرخ بهره ناشی از اقدامات بانک مرکزی ایالات متحده، افزایش قیمت‌ها را محدود می‌کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها