چرا آل خلیفه از شورای حقوق بشر خارج شد؟

دوشنبه 25 مهر 1401 - 17:05

دبیرکل جنبش آزادگان بحرین گفت که علت خروج رژیم آل خلیفه از شورای حقوق بشر در ژنو ناتوانی این رژیم در پنهان کردن نقض حقوق بشر خود از سازمان ملل متحد است.

العالم – بحرین

سعید الشهابی در گفت وگو با برنامه حدیث البحرین در شبکه خبری العالم افزود: به گزارش سازمان ملل متحد، رژیم بحرین یکی از مهمترین ناقضان حقوق بشر است، بنابراین هیچ سازمان بین المللی برای عضویت در شورای حقوق بشر به آن رای نخواهد داد.

وی با بیان اینکه بحرین پیش از این برای کسب آراء جهت عضویت در شورای حقوق بشر اقدام به خرید آراء با پول امارات و عربستان می کرد، خاطر نشان کرد: نقض حقوق بشر در بحرین به حدی رسیده است که این پول دیگر نمی تواند چنین نقضی را پنهان کند.

دبیرکل جنبش آزادگان بحرین توضیح داد که رژیم آل خلیفه رژیمی سرکوبگر و مستبد است که شکنجه را به طور سیستماتیک انجام می دهد و حقوق اکثریت مردم بحرین را نقض می کند.

جعفر یحیی فعال سیاسی بحرینی نیز گفت که رژیم آل خلیفه در همه سطوح حقوق بشر مردم بحرین را نقض کرده است و به همین دلیل نمی تواند آن را از دیدگان جهانیان پنهان کند.

جعفر ادامه داد: برخی از سازمان‌های مدافع حقوق بشر، موارد شکنجه، کشتار و دستگیری‌های غیرقانونی رژیم آل خلیفه علیه مردم بحرین را ثبت می ‌کنند تا سران رژیم را محاکمه کنند لذا منامه نمی تواند مدت زیادی در برابر آن مقاومت کند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها