رژیم اشغالگر بین پتک و سندان شیران فلسطینی

سه شنبه 26 مهر 1401 - 22:31

نظامیان اشغالگر صهیونیست با هدف مجازات نابلس، این شهر و شهرک های اطراف آن را به وسیله موانع امنیتی و خاک ریزهای متعدد به طور کامل بسته اند و از این طریق تلاش می کنند مبارزان فلسطینی را که در نابلس به گردان «عرین الاسود»(لانه شیران) شناخته می شوند، تحت تعقیب قرار دهند.

العالم _ فلسطین

خبرنگار العالم در کرانه باختری در گزارشی از تحولات آن گفت: شهر نابلس محاصره است و هیچ کس نمی تواند از آن بیرون برود یا وارد آن شود. رژیم اشغالگر در شمال، جنوب، شرق و غرب نابلس موانع نظامی قرار داده است تا زندگی فلسطینیان ساکن آن را در تنگنا قرار دهد. هدف اسرائیل تحت تعقیب قرار دادن پدیده عرین الاسود(لانه شیران) است که اشغالگران را به شدت نگران کرده است زیرا این احتمال وجود دارد که مردم فلسطین در کرانه باختری به این پدیده کمک کنند. البته این فقط شهر نابلس نیست که در محاصره است بلکه شهرک های اطراف آن و همچنین حد فاصل بین نابلس و شهر رام الله نیز با موانع نظامی و خاکریز بسته شده اند، اقدامی که می توان آن را مجازات جمعی فلسطینیان با هدف شکستن مقاومت آنان دانست، مقاومتی که برخی از جوانان فلسطینی نماینده آن شده اند.

تیسیر نصر الله از رهبران جنبش فتح در نابلس گفت: نابلس از روز هشتم در محاصره ای کشنده قرار گرفته است تا اراده مقاومت در آن شکسته شود هرچند ملت فلسطین به طور گسترده در هر مکان برای کمک به مقاومت و مبارزان فلسطینی هم صدا شده اند، مبارزانی که مقامات رژیم اشغالگر از طریق هشدار درمورد حمله به شهر نابلس، آنان را هدف قرار داده است.

رسانه های اسرائیلی پس از اطلاع دقیق از پدیده عرین الاسود درمورد احتمال سرایت این پدیده به شهرهای دیگر و به طور مشخص به رام الله و الخلیل، به شدت ابراز نگرانی کرده اند زیرا این دو شهر از این ویژگی برخوردارند که به مواضع و شهرک های اسرائیلی نزدیکند. ارزیابی های دستگاه های امنیتی اسرائیلی نشان می دهد که چنین حالتی بسیار خطرناک است زیرا نسل های جدید فلسطینی به پدیده عرین الاسود خواهند پیوست و حضور این پدیده در محلات قدیمی نابلس در نهایت رژیم اشغالگر را وادار خواهد کرد اقدام به عملیات گسترده در شهر نابلس کند. این در حالی است که کرانه باختری که اشغالگران راه های مواصلاتی آن را در روزهای اخیر بسته اند، هر آن ممکن است وارد رویارویی با آنان شود.

به گفته ناظران، دستگاه امنیتی رژیم اشغالگر بین پتک و سندان قرار گرفته است زیرا از یک طرف مایل نیست که پدیده عرین الاسود به کرانه باختری کشیده شود و از طرف دیگر از وارد شدن در نبرد در شمال کرانه باختری هراسان است زیرا ممکن است عواقب پیش بینی نشده داشته باشد.

پربیننده ترین خبرها