برای پنجمین شب پیاپی؛

سرایت دامنه اعتراضات تونس به دیگر مناطق پایتخت

سرایت دامنه اعتراضات تونس به دیگر مناطق پایتخت
چهارشنبه 27 مهر 1401 - 10:22

اعتراضات در پایتخت تونس برای پنجمین شب پیاپی همچنان ادامه یافت و به محله های دیگر پایتخت همچون الزهرونی، العقبه، الجبل الاحمر، حی الزهور و ابن خلدون و حی التضامن سرایت کرد.

العالم - تونس

اعتراضات در تونس پس از درگذشت جوانی از محله حی التضامن، به اوج خود رسید. به گفته منابع محلی، این جوان سه هفته پیش در جریان تعقیب و گریز پلیس، مجروح شد و سه هفته بعد درگذشت؛ وزارت کشور تونس، شهادت منابع محلی را تکذیب کرده است.

پلیس تونس برای پراکنده کردن معترضان از گاز اشک آور و بمب های صوتی استفاده کرده است و در میان زبانه آتش ناشی از سوزاندن لاستیک های خودرو، عملیات تعقیب و گریز بین نیروهای امنیتی و معترضان همچنان ادامه دارد.

محمد علی، جوانی از محله حی التضامن گفت: "درگیری و تعقیب و گریز همچنان ادامه دارد". وی افزود: "خیابان ها با لاستیک های شعله ور بسته شده اند." وی در ادامه گفت: مأموران برای پراکنده کردن معترضان، به شدت از گاز اشک آور استفاده می کنند. این در حالی است که چند محله دیگر در پایتخت هم شاهد عملیات تعقیب و گریز هستند.

شایان ذکر است که "فاکر بوزغایه"، رئیس دفتر اطلاع رسانی وزارت کشور در کنفرانس مطبوعاتی دو روز پیش گفته بود: "شماری از افراد به خاطر منافع سیاسی خاص خود و سرقت، خود را در میان معترضان در محله های حی التضامن و حی الانطلاقه پنهان کرده بودند".

وی افزود: شایعاتی که درباره حمله نیروهای امنیتی به مالک السلیمی منتشر شده است، دروغ است.

وی خاطرنشان کرد که یک گشتی طبق روال کاری خود مالک السلیمی و دوستانش را متوقف کرده بود که او پا به فرار گذاشت و از یک دیوار بلند سقوط کرد. (مأموران ما) همه تدابیر لازم را در نظر گرفتند و پس از مشورت با دادستانی کل، این جوان را به سرعت به بیمارستان منتقل کردند.

شهر جرجیس واقع در جنوب شرق تونس به دلیل آنچه که بی توجهی دولت به ماجرای غرق شدن یک قایق حامل 18 مهاجر غیر قانونی از اهالی این شهر توصیف شده است، روز سه شنبه شاهد اعتصاب عمومی بود.

دادگاه مدنی رسیدگی به شرایط و بررسی جزئیات حادثه و حوادث پس از آن را آغاز کرده است.

به گزارش خبرگزاری "تونس آفریقا" قاضی بازپرسی که رسیدگی به این پرونده را بر عهده گرفته است، شماری از افراد خانواده قربانیان و مفقودان و برخی مسئولان را احضار کرده است.

لیلی جفال، وزیر دادگستری تونس پس از دیدار با قیس سعید، رئیس جمهور، به دادستان دادگاه استیناف دستور داده است تا تدابیر حقوقی و جزایی لازم را در خصوص همه شرایط و جزئیات فاجعه جرجیس را بررسی کند.

پربیننده ترین خبرها