نظرسنجی جدید: بسیاری از آمریکایی‌ها همچنان درباره وضعیت دموکراسی در ایالات متحده بدبین هستند

نظرسنجی جدید: بسیاری از آمریکایی‌ها همچنان درباره وضعیت دموکراسی در ایالات متحده بدبین هستند
چهارشنبه 27 مهر 1401 - 11:41

انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا با توجه به اظهارات جنجالی ترامپ و حمله به ساختمان کنگره برای دموکراسی در ایالات متحده چالش‌های فراوانی به همراه داشته است.

العالم - آمریکا

به گزارش العالم به نقل از آسوشیتدپرس، با گذشت حدود دو سال از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا که به مطرح شدن ادعاهای دروغین تقلب گسترده و حمله خشونت‌آمیز به ساختمان کنگره منجر شد، بسیاری از آمریکایی‌ها نسبت به وضعیت دموکراسی ایالات متحده و نحوه انتخاب مقامات منتخب بدبین هستند.

بر اساس یک نظرسنجی جدید توسط مرکز تحقیقات روابط عمومی آسوشیتدپرس نورک، تنها حدود نیمی از آمریکایی ها اطمینان بالایی دارند که آرا در انتخابات میان دوره ای آتی به طور دقیق شمارش می شود. تنها 9 درصد از بزرگسالان ایالات متحده فکر می کنند دموکراسی «بسیار خوب» کار می کند، در حالی که 52 درصد می گویند دموکراسی «خوب» کار نمی‌کند.

برعکس دو سال پیش، جمهوری‌خواهان اکنون بیشتر از دموکرات‌ها می‌گویند دموکراسی خوب کار نمی‌کند. امسال، 68 درصد از جمهوری خواهان این احساس را دارند در مقایسه با 32 درصد دو سال پیش. سهم دموکرات‌هایی که چشم‌انداز ضعیفی از نحوه عملکرد دموکراسی در ایالات متحده دارند از 63 درصد به 40 درصد کاهش یافته است.

پس از هر انتخابات ریاست جمهوری، اعضای حزب نامزد بازنده ممکن است دچار سرخوردگی شوند. اما پیامدهای انتخابات 2020 عمیق‌تر بوده و توسط دروغ‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین و متحدانش مبنی بر دزدیده شدن انتخابات توسط دموکرات‌ها تقویت شده است.

این در حالی است که هیچ مدرکی دال بر تقلب گسترده یا دستکاری دستگاه های رأی گیری در انتخابات سال 2020 عرضه نشده است. بررسی‌های جامع در ایالت‌های کلیدی، پیروزی جو بایدنِ دموکرات را تایید کرد، در حالی که قضات - از جمله برخی منصوب شده توسط ترامپ - شکایت‌های متعددی را که نتیجه را به چالش می‌کشید رد کردند. ویلیام بار، دادستان کل ترامپ نیز این ادعاها را جعلی خواند.

ناامیدی عمومی نسبت به دموکراسی پس از دهه‌ها افزایش دوقطبی شدن در سراسر کشور، از رقابت‌های ریاست‌جمهوری و کنگره گرفته تا رقابت‌های محلی مانند رقابت‌های هیئت مدیره مدارس، تشدید شده است.

به طور کلی، تنها یک چهارم از بزرگسالان ایالات متحده - از جمله درصدهای مشابهی از جمهوری خواهان و دموکرات ها - می گویند نسبت به نحوه انتخاب رهبران خوشبین هستند، در حالی که 43 درصد می گویند در این خصوص بدبین هستند. 31 درصد دیگر نیز هیچ حسی در این خصوص ندارند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که بخش بزرگی از جمهوری خواهان - 58 درصد - هنوز معتقدند انتخاب بایدن قانونی نبود. این میزان نسبت به 66 درصد در جولای 2021 اندکی کاهش یافته است.

همچنین 47 درصد از آمریکایی‌ها می‌گویند «تا حد زیادی» اطمینان دارند که آرا در انتخابات میان‌دوره‌ای سال 2022 به دقت شمارش می‌شود. این رقم در میان دموکرات ها بالاتر است، 74 درصد از آنها می گویند به ساختار فعلی اعتماد بالایی دارند. از طرف جمهوری خواهان، اعتماد به انتخابات کاملاً متفاوت است: 25 درصد اعتماد بالا، 30 درصد اعتماد متوسط و 45 درصد اعتماد اندکی دارند.

این نظرسنجی از 1121 بزرگسال در 6 تا 10 اکتبر با استفاده از نمونه ای از پنل AmeriSpeak متعلق به نورک - که به عنوان نماینده جمعیت ایالات متحده طراحی شده است، انجام شد. حاشیه خطای نمونه گیری برای همه پاسخ دهندگان مثبت یا منفی 3.8 درصد است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها