در گفتگو با العالم مطرح شد؛

کارشناس سیاسی: مشکلات عراق انباشته است و هیچ دولتی با عصای جادویی نخواهد آمد

کارشناس سیاسی: مشکلات عراق انباشته است و هیچ دولتی با عصای جادویی نخواهد آمد
چهارشنبه 27 مهر 1401 - 16:44

یک تحلیلگر سیاسی عراقی ابراز عقیده کرد که عراق 19 سال است که از مشکلات انبوه رنج می‌برد و هیچ دولتی نمی‌تواند عصای جادویی برای حل بحران‌ها داشته باشد.

العالم- عراق

"ایلیا مغنایر" در گفت‌وگو با شبکه العالم تصریح کرد: به محض انتخاب "محمد شیاع السودانی" به عنوان نخست‌وزیر، جریان صدری به خیابان‌ آمد و شرایط به سمت درگیری شیعی- شیعی کشیده است که این امر موید آن است که ائتلاف العراقی مصمم است بدون توجه به خواسته‌های جریان صدری، روند انتخاب نخست‌وزیر و تشکیل دولت را پیش ببرد.

این کارشناس عراقی افزود: بنابراین، پس از اینکه مقتدی صدر اعلام کرد که در دولت شرکت نخواهد کرد و با هر گونه مداخله احزاب وابسته به جریان صدر مخالفت می‌کند؛ او بهترین تصمیم را اتخاذ کرد؛ زیرا او به دلیل تصمیمات اشتباهی که داشت، حمایت خود را در میان مردم از دست داده است. به همین دلیل می‌بینیم که ائتلاف احزاب شیعه که در بین خود به توافق رسیده‌اند،برای حفظ ثبات و امنیت عراق و عدم توجه به خواسته‌های جریان صدر مصمم شدند.

به گفته مغنایر، عراق از ۱۹ سال پیش از مشکلات انبوه رنج می‌برد و هر دولتی که می‌آید با خود عصای جادویی برای حل کامل مشکلات نخواهد آورد.. مشکل فساد هم در عراق و هم در دیگر کشورها وجود دارد و همه بدون استثنا در فساد در عراق دست دارند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها