8 کشته و 13 زخمی در پی انفجار در بزرگترین زندان میانمار

8 کشته و 13 زخمی در پی انفجار در بزرگترین زندان میانمار
چهارشنبه 27 مهر 1401 - 16:12

در پی انفجارهایی که در بزرگترین زندان میانمار رخ داد، دستکم هشت نفر کشته و ۱۳ فرد دیگر زخمی شدند.

العالم - آسیا

رسانه‌ها چهارشنبه (۱۹ اکتبر) گزارش دادند بر اثر انفجارهایی که در بزرگترین زندان میانمار رخ داد، دستکم هشت نفر کشته و ۱۳ فرد دیگر زخمی شدند.

به نوشته رویترز، پورتال خبری مستقل Myanmar Now گزارش داد سه مقام و پنج بازدیدکننده در زندان دوران استعمار اینسین در یانگون بعد از آن که دو انفجار در ساعت ۹ و ۴۰ دقیقه صبح به وقت محلی نزدیک پیشخوان بسته‌های این مرکز رخ داد، جان باختند. هنوز علت این انفجارها مشخص نشده است.

طبق گزارش‌های رسانه‌ای، پلیس اندکی بعد از انفجارها در صحنه حادثه حضور پیدا کرد و به بررسی آن پرداخت. به گزارش بی‌بی‌سی، کارکنان زندان و افراد مسئول حمل مرسولات که به شدت مجروح شده بودند، از زندان بیرون برده شدند و افرادی که کمتر دچار جراحت شدند، در نزدیک محل حادثه تحت مداوا قرار گرفتند. همچنین تعدادی از پرونده‌هایی که قرار بود در دادگاه مجاور رسیدگی شود، در پی انفجارها لغو شد.

به نوشته رویترز، سخنگوی دولتی نظامی میانمار به تماس‌های تلفنی برای ارائه اطلاعات بیشتر پاسخ نداد. به ادعای این گزارش، اینسین بدنام‌ترین زندان میانمار است و بعد از کودتای نظامی سال گذشته در این کشور، زندانیان سیاسی زیادی به آنجا فرستاده شده‌اند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها