اذعان تلویزیون رژیم صهیونیستی به کابوس شدن «عرین الاسود»

اذعان تلویزیون رژیم صهیونیستی به کابوس شدن «عرین الاسود»
چهارشنبه 27 مهر 1401 - 17:36

کانال 11 تلویزیون رژیم صهیونیستی با انتشار اهانت استاندار نابلس به گروه مقاومت عرین‌الاسود، اعتراف کرد که این گروه به کابوسی برای تشکیلات خودگردان و منبعی نگران‌کننده برای تل‌آویو تبدیل شده است.

العالم - فلسطین اشغالی

«ابراهیم رمضان» استاندار نابلس در گفت‌وگو با یک شبکه عبری، رزمندگان گروه مقاومت «عرین الاسود» (بیشه شیران) را «جوانانی فقیر» توصیف کرد که به دلیل رسیدن به ناامیدی، تبدیل به انسانهایی تندرو شده‌اند و دیگر قابل کنترل نیستند.

وی پیشتر نیز مادرانی را که پسران خود را به سوی مقاومت در برابر اشغالگری تشویق می‌کنند، را مادرانی «ناهنجار» توصیف کرده بودند که فرزندانشان را به «خودکشی» وادار می‌کنند».

کانال 11 تلویزیون رژیم صهیونیستی با انتشار این گزارش نوشت: «عرین الاسود به کابوسی برای تشکیلات خودگردان فلسطین و یک نگرانی برای اسرائیل تبدیل شده است».

«حسین خریشه» معاون دوم رئیس شورای قانونگذاری فلسطین، نیز امروز در واکنش به اظهارات ابراهیم رمضان که رزمندگان عرین الاسود را افراطی و تندرو توصیف کرده بود گفت که سخن استاندار نابلس در واقع بیانگر موضع افراد معدودی از صاحبان نفوذ در صحنه فلسطین است که همچنان به مذاکرات و هماهنگی امنیتی با اشغالگر ایمان دارند. سخنان ابراهیم رمضان، به منزله خدشه وارد کردن به مبارزات مردم فلسطین و سابقه طولانی فداکاری، مقاومت و استواری آن‌ها است. همه مردم فلسطین به گروه‌های عرین الاسود اعتماد دارند و به بیانیه‌ها و فراخوان‌های صادره از سوی آن‌ها، پاسخ مثبت می‌دهند.

دوم سپتامبر گذشته، پس از گذشت چهل روز از شهادت «محمد العزیری» (ابوصالح) و «عبدالرحمن صبح» مراسم بزرگداشتی برای این شهدا برگزار شد و طی آن عرین الاسود به عنوان یک پدیده مقاومتی مستمر، مبارزه خود علیه اشغالگران را علنی و اعلام کرد که به دنبال ادامه مبارزه و حفظ بیرق مقاومت مقابل اشغالگر است و اجازه نمی‌دهد که این بیرق بر زمین بیفتد.

کابوس شدن «عرین الاسود»

در این برنامه، منشور عرین الاسود و برنامه مقاومتی آن از سوی یکی از نیروهای مقاومت که چهره خود را پوشانده بود، قرائت شد و طی آن تاکید شد که خون شهید «محمد العزیزی» ۲۳ ساله بنیانگذار این گروه و همرزمش «عبدالرحمن صبح» پایمال نخواهد شد و بیرق مقاومت بر زمین نخواهد ماند و این گروه به راه خود ادامه خواهد داد.

در بیانیه این گروه مقاومت به اشغالگران هشدار داده شد که به زودی «نبردهای تازه‌ای» بر آنها تحمیل خواهد شد که احتمالا نتوانند شکل و ماهیت آن را از قبل پیش‌بینی کنند. به‌ویژه که عرین الاسود یک گروه سازماندهی شده با رهبری در هم تنیده است به صورت خودگردان می‌تواند هر روز به شکلهای مختلف، خون در رگهای خود را احیاء کند.

وحدت شکلی و هماهنگی کامل در ظاهر مکمل وحدت سازماندهی داخلی آن است. نیروهای عرین الاسود که در عنفوان جوانی با لباس متحد الشکل و سیاه پوش در حالی که تنها به مقاومت می‌اندیشند و لوله تفنگ‌هایشان را با تکه های از یک پارچه قرمز پوشانده‌اند به این معنا که نشان دهند، هیچ تیری را بیهوده شلیک نخواهند کرد، همه چشمها را خیره می‌کند.

از نظر نظامی نیز عملیات‌های عرین الاسود منعکس کننده این رویکرد واحد است و ابتکار عمل و غافلگیری اشغالگران در مقرهای نظامی و ایست‌های بازرسی در نقاط تماس شهر نابلس را نشان می‌دهد. این نیروها منتظر حمله اشغالگران به شهر و درگیری با آن‌ها نمی‌شوند بلکه به محل‌های استقرار آن‌ها حمله می‌کنند.

به نوشته الجزیره، نیروهای عرین الاسود، شبانه عملیات‌های خود را انجام می‌دهند تا با استفاده از پوشش شب، محرمانه ماندن کامل عملیات‌های خود استفاده می‌کنند و خود را به صورت مستمر در معرض دید قرار نمی‌دهند. این شیوه موجب محبوبیت بالای عرین الاسود در میان مردم فلسطین شده به طوری که در روز اعلام موجودیت رسمی در اوایل ماه سپتامبر، نزدیک به پنج هزار نفر در مراسم مذکور حضور یافتند.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها