سازمان جهانی بهداشت: کووید-19 همچنان یک وضعیت اضطراری در حوزه بهداشت جهانی است

سازمان جهانی بهداشت: کووید-19 همچنان یک وضعیت اضطراری در حوزه بهداشت جهانی است
چهارشنبه 27 مهر 1401 - 19:35

آژانس بهداشت سازمان ملل از کشورها می‌خواهد هوشیاری خود را حفظ کرده و برای واکسینه کردن آسیب‌پذیرترین بخش از جمعیت خود بر ضد کووید-19 تلاش کنند.

العالم - اروپا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه اعلام کرد کووید-19 حدود سه سال پس از اینکه برای نخستین بار به عنوان یک وضعیت اضطراری اعلام شد، همچنان یک وضعیت اضطراری جهانی است.
کمیته اضطراری این سازمان ابتدا در 30 ژانویه 2020، موضوع اضطرار تقابل با کووید-19 را اعلام کرد. چنین تصمیمی می تواند به تسریع تحقیقات، بودجه و اقدامات بین المللی بهداشت عمومی برای مهار یک بیماری کمک کند.
این آژانس سازمان ملل در ماه‌های اخیر گفته است در حالی که موارد ابتلا در بخش‌هایی از جهان رو به کاهش است، کشورها همچنان باید هوشیاری خود را حفظ کرده و برای واکسینه کردن آسیب‌پذیرترین بخش از جمعیت خود تلاش کنند.
کمیته سازمان جهانی بهداشت گفت: «اگرچه تصور عمومی این است که همه‌گیری در برخی از نقاط جهان به پایان رسیده است، اما این بیماری همچنان یک رویداد بهداشت عمومی است که بر سلامت جمعیت جهان تأثیر نامطلوب و قوی دارد.»
این سازمان خاطرنشان کرد اگرچه تعداد مرگ و میر هفتگی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا کمترین میزان از زمان آغاز همه‌گیری است، تلفات آن همچنان در مقایسه با سایر ویروس‌ها بالا است.
تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت در این خصوص به خبرنگاران گفت: «این همه‌گیری پیشتر ما را غافلگیر کرده است و ممکن است دوباره ما را غافلگیر کند.»

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها