زلنسکی: آسیب‌های جدیدی به زیرساخت‌های انرژی اوکراین وارد شد

زلنسکی: آسیب‌های جدیدی به زیرساخت‌های انرژی اوکراین وارد شد
پنج‌شنبه 28 مهر 1401 - 02:21

رئیس جمهور اوکراین با اشاره به نابودی سه تأسیسات حوزه انرژی این کشور در جریان حملات روسیه، گفت خسارات جدیدی به زیرساخت‌های حیاتی اوکراین وارد شده است.

العالم-اروپا

«ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین بامداد پنجشنبه از وارد آمدن خسارات و آسیب‌های جدید به زیرساخت‌های حیاتی انرژی این کشور خبر داد.

زلنسکی در پیامی ویدئویی که در کانال تلگرامی خود منتشر کرد، گفت: «خسارات جدیدی به زیرساخت‌های حیاتی اوکراین وارد شده است. سه تاسیسات حوزه انرژی در روزی که گذشت توسط دشمن ویران شدند».

وی با اشاره به قطعی برق گسترده در اوکراین در پی حملات روسیه به کی‌یف، خطاب به مردم کشورش اظهار داشت: «ما تمام تلاش خود را برای بازگرداندن ظرفیت‌های انرژی طبیعی کشورمان انجام خواهیم داد. اما به زمان و تلاش مشترک ما با شما نیاز دارد... به طور کلی باید از ساعت ۷ صبح فردا نسبت به مصرف برق توجه ویژه داشت».

رئیس جمهور اوکراین با درخواست از مردم این کشور برای کاهش مصرف برق از صبح روز پنجشنبه، افزود: «لطفا وسایل برقی غیر ضروری را روشن نکنید. مصرف برق را به وسایلی که نیاز به انرژی زیادی دارند، محدود کنید. فردا بسیار مهم است که مصرف تا حد امکان آگاهانه باشد. بعد از این دوره، برنامه‌های خاموشی، کوتاه‌تر خواهد شد».

فارس

پربیننده ترین خبرها