عضو پارلمان اروپا: آمریکا و «اسرائیل» از تروریسم حمایت می‌کنند

پنج‌شنبه 28 مهر 1401 - 08:46

«میک والاس» نماینده جمهوری ایرلند در پارلمان اروپا، نسل کشی عربستان سعودی و امارات متحده عربی در یمن را محکوم و اعلام کرد که آمریکا و «اسرائیل» از تروریسم حمایت می‌کنند.

العالم _ اروپا

«میک والاس» نماینده جمهوری ایرلند در پارلمان اروپا در نشست روز گذشته این نهاد قانونگذاری اتحادیه اروپا، مواضع جنگ طلبانه آمریکا، کشورهای اروپایی، رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی و امارات متحده عربی را محکوم کرد.

وی طی نشستی در استراسبورگ فرانسه مقر پارلمان اروپا از آمریکا، کشورهایی اروپایی، رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی و امارات متحده عربی نام برد و جنگ‌ 20 ساله علیه افغانستان و نیز جنگ علیه یمن و جنگ هر روزه علیه فلسطینیان را تروریسم توصیف کرد.

میک والاس در همین حال جنگ روسیه علیه اوکراین را نیز محکوم کرد.

این قانونگذار چپگرای پارلمان اروپا که پیش از این بارها به مواضع آمریکا و متحدانش در قبال کشورهای مختلف تاخته است، در نطق تازه خود بار دیگر گفت: «وقتی ایالات متحده و ناتو به مدت ۲۰ سال افغانستان را مورد بمباران قرار دادند و چندصد هزار نفر را کشتند و میلیون‌‎ها نفر را بی خانمان کردند، آنها داشتند مردم را به وحشت می انداختند. نتیجه بررسی سازمان ملل نشان داد که ۴۵ درصد از قربانیان حملات و بمباران‌های ایالات متحده و ناتو علیه غیرنظامیان در افغانستان، کودکان بودند».

نماینده ایرلندی پارلمان اروپا ادامه داد: «وقتی ایالات متحده بیش از یک میلیون غیر نظامی را در عراق کشت، آیا این تروریسم نبود؟ وقتی اسرائیل هر روزه در حال به وحشت انداختن فلسطینیان است، آیا این تروریسم نیست؟»

وی گفت: «وقتی که آمریکا، فرانسه، بریتانیا و دیگران، عربستان سعودی و امارات متحده عربی را مسلح می‌کنند که در یمن مرتکب نسل کشی شوند، جایی که به گفته سازمان ملل بیش از ۴۰۰ هزار نفر کشته شده اند و ۱۶ میلیون نفر با گرسنگی مواجه هستند، آیا این تروریسم نیست؟»

قانونگذار نهاد قانونگذار اتحادیه اروپا در پایان سخنان خود خطاب به همکارانش گفت: «شما چه زمانی می‌خواهید بیدار شوید و شروع به زندگی در جهان واقعی کنید؟»

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها