نقشه ابوظبی و تل آویو برای ایجاد پایگاه اطلاعاتی - نظامی در خلیج استراتژیک عدن

نقشه ابوظبی و تل آویو برای ایجاد پایگاه اطلاعاتی - نظامی در خلیج استراتژیک عدن
چهارشنبه 27 مهر 1401 - 12:57

منابع رسانه ای یمن از نقشه جدید امارات و رژیم صهیونیستی برای تبدیل دومین شهر بزرگ جزیره سقطری یمن واقع در دهانه خلیج استراتژیک عدن به یک پایگاه اطلاعاتی - نظامی خبر دادند.

العالم _ جهان اسلام

پایگاه خبری "۲۶ سپتامبر" یمن امروز چهارشنبه نوشت که اشغالگران اماراتی در راستای تلاش های ابوظبی و رژیم صهیونیستی برای اجرای طرح جدید اطلاعاتی - نظامی، یکی از مسئولان اطلاعاتی به نام «محمود فتح آل خاجه» را به جزیره استراتژیک سقطری واقع در دهانه خلیج عدن بازگرداندند.

این رسانه یمنی به نقل از یک منابع آگاه اضافه کرد که «آل خاجه» مرد اطلاعاتی امارات پس از ورود به جزیره سقطری با فرماندهان نظامی ائتلاف متجاوز و سایر افراد وابسته به گروه موسوم به "شورای انتقالی جنوب یمن" به منظور آماده کردن زمینه سیطره بر مناطق جدید در سواحل این جزیره جلساتی را برگزار کرده است.

وی توضیح داد که هدف از این طرح جدید، تصرف اراضی بزرگ و وسیع در سواحل شهر قلنسیه جهت ایجاد پایگاه های نظامی و مراکز اطلاعاتی برای نیروهای اماراتی و اسرائیلی است.

به نوشته ۲۶ سپتامبر، «آل خاجه» سال ها پیش مناطق گسترده و حیاتی را در سقطری تحت پوشش کارهای بشردوستانه تحت سیطره در آورده بود تا بعداً به منظور افزایش سیطره بر ثروت جزیره و ناوبری دریایی به پایگاه های نظامی امارات تبدیل شود.

افزون بر این، منابع آگاه در سقطری روز گذشته گزارش دادند که یک کشتی باری متعلق به اشغالگران اماراتی، محموله مشکوکی را در بندر «حولاف» تخلیه کرده است.

این منابع اشاره کردند که این کشتی باری از دبی که توسط بنیاد موسوم به «خلیفه» بازوی اطلاعات امارات در سقطری اجاره شده بود، طی ساعات گذشته تحت تدابیر شدید امینتی محموله مشکوکی را در بندر «حولاف» تخلیه کرد.

این منابع بیان کردند که این کشتی صهیونیستی و حامل تجهیزات و وسایل نظامی بوده است؛ به ویژه اینکه ورود آن همزمان با ورود «محمود آل خاجه» فرد اطلاعاتی وفادار به رژیم صهیونیستی بوده است.

به گفته این منابع، در پی تهدیدات ابوظبی علیه ساکنان جزیره سقطری با ادعای انفجار دفتر «خلفان المزروعی» افسر اطلاعاتی اماراتی، آسمان این جزیره شاهد پرواز زیاد بالگردهای اماراتی بود.

پیشتر وب سایت آمریکایی " ساوث فرونت " متخصص تحقیقات نظامی است، فاش کرد که امارات و رژیم صهیونیستی قصد ایجاد پایگاههای نظامی و اطلاعاتی در جزیره سقطری یمن دارند.

این وب سایت که متخصص تحقیقات نظامی و استراتژیک است، به نقل از منابع عربی و فرانسوی نوشت: به تازگی هیاتی متشکل از افسران اماراتی و رژیم صهیونیستی از این جزیره بازدید نمودند و چند نقطه را با هدف ایجاد امکانات اطلاعاتی بررسی کردند.

همچنین " عیسی سالم بن یاقوت " شیوخ بزرگ قبایل جزیره سطقری، امارات و عربستان را به وارد کردن رژیم صهیونیستی به این جزیره متهم کرده است.

در ۱۹ ژوئن سال گذشته گروه موسوم به شورای انتقالی جنوبِ مورد حمایت امارات که خواستار جدایی جنوب یمن از شمال است، کنترل شهر "حدیبو" مرکز جزیره سقطری را به دست گرفت.

جزایر سُقُطری یا سُقُطرا، مجمع‌ الجزایری متعلق به یمن است که در غرب اقیانوس هند، میان دو قاره آسیا و آفریقا و در دهانه "خلیج عدن" قرار دارد و برای کشتیرانی از موقعیت استراتژیک برخوردار است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها