سردار پاکپور: اجازه نمی‌دهیم رژیم صهیونیستی در همسایگی ما پایگاه داشته باشد

سردار پاکپور: اجازه نمی‌دهیم رژیم صهیونیستی در همسایگی ما پایگاه داشته باشد
پنج‌شنبه 28 مهر 1401 - 13:58

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد که رژیم جعلی صهیونیستی در همسایگی ما و کشورهای پیرامونی پایگاه نظامی و اطلاعاتی داشته باشد.

العالم - ایران

سردار پاکپور پیش از ظهر پنجشنبه در رزمایش اقتدار بزرگ سپاه پاسداران در منطقه ارس اظهار کرد: رزمایش اقتدار نشانگر توانایی و اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در برابر ارتش‌های فزون‌خواه جهان است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دفاع نیروهای نظامی و انتظامی از مرزها را نقطه قوت کشور در برابر نفوذ بیگانگان اعلام کرد و گفت: مردم دشت مغان سالیان سال است که نقش اساسی خود را چه در مرزها، چه در امنیت و چه در اقتدار اقتصادی کشور ایفا کرده و در صورت اندکی سرمایه‌گذاری، منطقه زرخیز مغان می‌تواند بسیاری از مشکلات کشور را حل کند.

سردار پاکپور برگزاری رزمایش اقتدار بزرگ نیروی زمینی را در منطقه ارس یادآور شد و افزود: این رزمایش با شعار «ایران قوی و مقتدر» قریب به ۱۰ روز است که در منطقه شمالغرب کشور و در حاشیه رود ارس در حال اجرا است و ما با اقتدار تمام در منطقه حاضر شدیم.

وی چرایی برگزاری این رزمایش را در حاشیه رود ارس یادآور شد و خاطرنشان کرد: ما در تمامی مناطق کشور از جمله خلیج فارس و مناطقی که منافع ملی و امنیت ما را تأمین می‌کند، رزمایش‌های متعددی برگزار می‌کنیم.

سردار پاکپور به برگزاری رزمایش پیامبر اعظم ۱۲ و ۱۷ در منطقه خلیج فارس اشاره کرد و ادامه داد: خلیج فارس تأمین‌کننده منافع ملی و امنیت ما در حوزه صادرات انرژی است و ما با برگزاری رزمایش‌های متعدد، توان نظامی و دفاعی خود را به رخ جهان می‌کشیم.

وی با اشاره به اینکه در منطقه قفقاز نیز منافعی برای کشور متصور است، اضافه کرد: امروز نیروهای رژیم صهیونیستی در برخی از کشورهای همسایه قصد ایجاد پایگاه‌های نظامی و اطلاعاتی را دارد که ما برای جلوگیری از این اقدام نابخردانه این رژیم منحوس، رزمایش اقتدار بزرگ سپاه پاسداران را در منطقه ارس برگزار کردیم.

سردار پاکپور بیان کرد: وقتی اسرائیل می‌بیند جمهوری اسلامی ایران در دروازه‌های وی نفوذ کرده، به این اندیشه افتاده که در کناره‌های مرزهای ما برای خود پایگاه‌هایی ایجاد کند ولی زهی خیال باطل که ما این اجازه را نخواهیم داد تا در همسایگی ما پایگاه داشته باشد.

هیچ کشوری قدرت نفوذ به منطقه را ندارد

وی دفاع از منافع ملی و امنیت کشور را خط قرمز نیروهای مسلح اعلام کرد و گفت: هرگونه تغییری در مرزهای ما بر اقتدار و امنیت ما تأثیر خواهد گذاشت و حضور امروز ما در منطقه ارس و اجرای این رزمایش بزرگ پیامی برای کشورهای فزون‌خواه است.

سردار پاکپور در ادامه سخنان خود اظهار کرد: امروز اقتدار نیروهای مسلح، سربازان و مدافعان امنیت ما به حدی است که هیچ کشوری قدرت نفوذ به منطقه را ندارد و گر چه در روزهای اخیر شاهد برخی تحرکات آن هم در فضای مجازی بودیم اما در عرصه‌های حقیقی ایران دژی مستحکم در برابر کشورهای استکباری است.

وی سرنوشت کشور لیبی و اکراین را بعد از مذاکره با اروپا یادآور شد و تصریح کرد: ما به هیچ وجه دنباله‌روی این کشورها نخواهیم بود چرا که اقتدار و قوی بودن ما خاری در چشم دشمنان نظام است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، رزمایش بزرگ سپاه پاسداران در منطقه ارس را نقطه عطفی در اقدامات نیروهای مسلح اعلام کرد و افزود: حضور ۵۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین نظامی در این رزمایش نشان از آمادگی و توان دفاعی ما در مقابل کشورهای متجاوز منطقه است.

مهر

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها