حماس: روابط ما و دمشق در مرحله آتی کامل می‌شود/ در صدد تشکیل ائتلاف برای مقابله با صهیونیستیم هستیم

حماس: روابط ما و دمشق در مرحله آتی کامل می‌شود/ در صدد تشکیل ائتلاف برای مقابله با صهیونیستیم هستیم
جمعه 29 مهر 1401 - 01:31

عضو دفتر روابط عربی و اسلامی حماس با بیان اینکه روابط بین این جنبش و سوریه در مرحله آتی تکمیل خواهد شد، اعلام کرد که «ما به دنبال ایجاد یک ائتلاف در منطقه‌ برای مقابله با سناریوی صهیونیسم هستیم».

العالم-فلسطین اشغالی

«اسامه حمدان» عضو دفتر روابط عربی و اسلامی حماس گفت که اگر قصد مقابله با دشمن صهیونیست را داشته باشیم، باید توانمندی‌های امت یکپارچه شود.

عضو دفتر روابط عربی و اسلامی حماس تصریح کرد: ما به دنبال ایجاد یک ائتلاف در منطقه‌ برای مقابله با سناریوی صهیونیسم هستیم.

وی با اشاره به نشست اخیر نمایندگان گروه‌های فلسطینی از جمله حماس با بشار اسد رئیس جمهور سوریه در دمشق گفت که روابط بین حماس و سوریه در مرحله آتی در تمامی ابعاد کامل خواهد شد.

حمدان تصریح کد: ما به سمت دمشق که به نقطه اتکای دائمی برای ما تبدیل شده، بازگشتیم.

حازم قاسم سخنگوی جنبش مقاومت فلسطین (حماس) نیز چهارشنبه با اشاره به سفر اعضای بلندپایه این جنبش به سوریه همراه با دیگر نمایندگان گروه‌های فلسطینی و دیدار با بشار اسد گفت که «در مرحله بعدی، شاهد تقویت بیشتر روابط با سوریه خواهیم بود».

سخنگوی حماس تصریح کرد: ما در مرحله آینده شاهد تقویت بیشتر روابط بین دو طرف با هدف کمک به مبارزات فلسطینیان به ویژه با توجه به افزایش تحرکات جنایت‌آمیز رژیم صهیونیستی خواهیم بود.

هیئت اعزامی گروه‌های مختلف فلسطین از جمله حماس به دمشق روز چهارشنبه با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه بعد از یک دهه قطعی روابط، دیدار داشت. این اولین سفر مقامات حماس طی یک دهه گذشته به دمشق است.

رسانه های فلسطینی و سوری طی هفته‌های گذشته درباره این سفر گزارش داد بودند که حماس و دمشق تصمیم گرفته‌اند به یک دهه قطعی روابط پایان دهند.

سید حسن نصر الله، دبیر کل حزب الله لبنان با استقبال از تجدید روابط دمشق و حماس گفت که این تصمیم آسان نبوده است ولی تصمیم درست و حکیمانه است.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها