سرایت اعتراضات شبانه و درگیری ها به جنوب تونس

سرایت اعتراضات شبانه و درگیری ها به جنوب تونس
جمعه 29 مهر 1401 - 12:43

درگیری های شبانه بین معترضان و پلیس تونس شب گذشته به جنوب این کشور به خصوص شهر الحامه از استان قابس سرایت کرد.

العالم - تونس

این در حالی است که حزب جمهوری استفاده مفرط نیروهای امنیتی از خشونت و گاز اشک آور را در برابر معترضان محکوم کرد.

در چند محله از پایتخت تونس نیز درگیری ها برای هفتمین شب پیاپی ادامه یافت؛ پس از محله التضامن و الزهرونی، دامنه اعتراضات امروز به میدان هیشر و الملاسین کشیده شد و معترضان با آتش زدن لاستیک خودرو، برخی خیابان ها را بستند و با نیروهای امنیتی درگیر شدند.

معترضان در محله التضامن ضمن اعلام خشم از استفاده افراطی مأموران از گاز اشک اور، اعلام کردند که استفاده از این نوع گاز به کودکان و سالنمدان را حتی در خانه ها آسیب وارد کرده است.

معترضان با انتشار ویدیوهایی در فیسبوک خواستار محاکمه مجرمان شده و اعلام کرده اند که احتمالا امروز جمعه را، نظیر آنچه که در شهر جرجیس رخ داد، روز خشم اعلام می کنند.

حزب جمهوری اعلام کرد که شهرهای تونس صحنه چیزی شبیه انقلاب و قیام در اعتراض به وخامت اوضاع معیشتی و ناتوانی دولت از تأمین حداقل زندگی آبرومندانه برای مردم هستند.

حزب الخمیس هم حمایت خود را از تحرکات صلح آمیز معترضان و خواسته های مشروع و قانونی انها برای برخورداری از زندگی آبرومندانه اعلام کرد و از نیروهای سیاسی و مدنی کشور خواست برای توسعه گفتگو و نجات کشور از خطرات موجود و پایان دادن به سیاست ناکارآمد همکاری کنند.

این حزب همچنین استفاده از خشونت غیر قابل توجیه علیه اعتراضات مسالمت آمیز مردمی را محکوم کرد.

از سوی وزارت کشور تونس اعلام کرد که تیم تجسس و بازرسی گارد ملی در القصرین به تازگی سه نفر را در این شهر دستگیر کرده اند. در بیانیه وزارت کشور تونس امده است که این سه نفر اعتراف کرده اند که قصد داشتند پول هایی را برای ایجاد هرج و مرج و آتش زدن لاستیک خودروها خرج کنند.

پربیننده ترین خبرها