6 هزار آواره سوری از لبنان به کشور خود باز می‌گردند

6 هزار آواره سوری از لبنان به کشور خود باز می‌گردند
جمعه 29 مهر 1401 - 17:02

وزیر مهاجرت دولت پیشبرد امور لبنان خبر داد که چهارشنبه آینده قرار است شش هزار آواره سوری به کشور خود بازگردند.

العالم - سوریه

عصام شرف الدین وزیر مهاجرت دولت پیشبرد امور لبنان بعد از ظهر امروز جمعه خبر داد که بازگشت آوارگان سوری حاضر در لبنان به کشورشان همچنان ادامه دارد.

پایگاه خبری النشره به نقل از شرف الدین گزارش داد، چهارشنبه آینده سه کاروان از آوارگان سوری از لبنان به کشور خود باز خواهند گشت.

وی با بیان اینکه تعداد این آوارگان بالغ بر شش هزار نفر خواهد بود، گفت که این افراد در دو مرحله به کشور خود بازخواهند گشت.

این وزیر لبنانی در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد که نجیب میقاتی نخست وزیر مأمور تشکیل کابینه لبنان، تغییر برخی از وزرا را در دولت اعلام کرده است.

شرف الدین با اشاره به اینکه هر فراکسیونی حق دارد نام وزاری جدید را مطرح کند، تصریح کرد که میقاتی نمی‌تواند اختیارات میشل عون رئیس جمهور را به خود اختصاص دهد.

درباره بازگشت آوارگان سوری، «عباس ابراهیم» مدیرکل امنیت عمومی لبنان تیر ماه گذشته خبر داد، جامعه بین‌المللی قصدی برای بازگرداندن آوارگان سوری به کشورشان ندارد و کشورهای بزرگی هستند که به بهانه‌های متعدد، در روند بازگشت آوارگان سنگ‌اندازی می‌کنند.

وی افزود، لبنان پس از کسب تضمین از سران سوریه، طرحی به منظور بازگشت امن آوارگان سوریه به کشورشان ارائه داد اما این طرح در صحنه بین‌المللی رد شد زیرا اراده بین‌المللی برای بازگشت این آوارگان در آینده نزدیک وجود ندارد.

عباس ابراهیم ادامه داد: ترسیم مرزهای دریایی و استخراج گاز از دریا تنها امید لبنانی‌هاست و من بسیار خوشبین‌ هستم که لبنان می‌تواند بحران اقتصادی خود را حل کند.

وی تصریح کرد: ما و ملت سوریه قربانی توطئه بزرگ بین‌المللی هستیم که کشورهای بزرگی که یک ملت کامل را آواره کرده‌اند، آن را رهبری می‌کنند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها