یحیی سریع: حمله به بندر الضبه، برای جلوگیری از غارت منابع یمن و یک هشدار ساده‌ به ائتلاف سعودی بود

یحیی سریع: حمله به بندر الضبه، برای جلوگیری از غارت منابع یمن و یک هشدار ساده‌ به ائتلاف سعودی بود
جمعه 29 مهر 1401 - 21:08

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: برای جلوگیری از غارت نفت خام از بندر الضبه توسط یک نفتکش جلوگیری کنیم، یک حمله هشدار دهنده ساده انجام دادیم.

العالم _ یمن

سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن طی بیانیه ای اعلام کرد: برای جلوگیری از غارت نفت خام از بندر الضبه توسط یک نفتکش جلوگیری کنیم، یک حمله هشدار دهنده ساده انجام دادیم.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن با صدور بیانیه ای گفت: نفتکش مزبور تصمیمات صادره از سوی طرف های ذیربط مبنی بر ممنوعیت انتقال و صادرات فرآورده های نفتی یمن را نقض کرد.

وی افزود: ما این پیام هشدار را فرستادیم تا از ادامه غارت منابع و ثروتهای نفتی ما و عدم اختصاص آن به مردم یمن جلوگیری کنیم.

یحیی سریع گفت: ما قبل از ارسال پیام هشدار ، طرف های ذیربط در کشتی را خطاب قرار دادیم و قوانین یمن و قوانین بین المللی را متذکر شدیم.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد که در برخورد با نفتکش مزبور تدابیر احتیاطی اتخاذ شد تا سلامت و امنیت کشتی و پرسنل آن و نیز امنیت و سلامت زیرساخت های یمن نیز حفظ گردد.

یحیی سریع در پایان تصریح کرد:‌ ما در عمل به وظایف خود به منظور ممانعت از هرگونه غارت منابع و ثروتهای ملت خود لحظه ای درنگ نخواهیم کرد و بار دیگر به تمام شرکت ها هشدار می دهیم که از تصمیمات صنعا مبنی بر دوری از هرگونه مشارکت در غارت ثروت و منابع یمن پیروی کنند.

پربیننده ترین خبرها