بایدن: قصد دارم در انتخابات 2024 نامزد شوم

بایدن: قصد دارم در انتخابات 2024 نامزد شوم
شنبه 30 مهر 1401 - 07:46

به نظر می‌رسد نتایج انتخابات میان‌دوره‌ای نوامبر در آمریکا نقش مهمی در آینده سیاسی بایدن ایفا خواهد کرد.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش سی‌ان‌ان، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا گفته اگرچه تصمیم رسمی در مورد نامزدی مجدد در انتخابات 2024 نگرفته است، «قصد» او انجام این کار است.
وی در گفت‌وگو با شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی خاطرنشان کرد: «دلیل اینکه من در مورد نامزدی یا عدم حضور رسمی تصمیم نگرفته ام این است که وقتی چنین تصمیمی اتخاذ شود، مجموعه‌ای از مقررات اجرایی می‌شود و از آن لحظه به بعد باید با خودم رفتاری به عنوان یک نامزد داشته باشم. من آن تصمیم رسمی را نگرفته ام، اما قصد من این است - قصد من نامزدی مجدد است. و ما زمان داریم تا این تصمیم را بگیریم.»
موضوع آینده سیاسی بایدن پس از انتخابات میان دوره ای نوامبر، که در آن حزب دموکرات برای حفظ کنترل کنگره مبارزه می کند، برای دموکرات ها محور اصلی خواهد بود. در حال حاضر، پاسخ‌های رئیس‌جمهور به این که آیا او برای حضور در کاخ سفید برنامه‌های دیگری خواهد داشت یا خیر، پرسش‌هایی را در رقابت‌های در حال توسعه ۲۰۲۴ ایجاد کرده است.
ماه گذشته، بایدن گفت برای تصمیم گیری در مورد اینکه آیا بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 نامزد خواهد شد یا خیر، بسیار زود است، و این اظهار نظر، در را به روی احتمال عدم تمایل برای رقابت مجدد او باز می گذارد.
بایدن 79 ساله همین حالا هم مسن‌ترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا است.

پربیننده ترین خبرها