دفع ضد حملات ارتش اوکراین در «خرسون» توسط نظامیان روسیه

دفع ضد حملات ارتش اوکراین در «خرسون» توسط نظامیان روسیه
شنبه 30 مهر 1401 - 17:34

وزارت دفاع روسیه از تسلط نیروهای خود در منطقه «خرسون» و دفع ضد حملات ارتش اوکراین خبر داد.

العالم - اروپا

وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد که نیروهای این کشور تلاش اوکراین در شکستن تسلط قوای روس در منطقه «خرسون» در جنوب اوکراین را دفع کردند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» وزارت دفاع روسیه اعلام کرد همه حملات اوکراین دفع شده و نیروهای اوکراین به مواضع اولیه خود عقب رانده شدند. در بیانیه این وزارتخانه آمده است که نیروهای روس همچنین حملات اوکراین در مناطق شرقی «لوهانسک» و «دونتسک» را دفع کردند.

این گزارش حاکیست، قوای روسیه در خرسون تحت فشار قرار دارند، زیرا اوکراین حملات خود را برای بازپس گیری این منطقه آغاز کرده است.

اوکراین روز جمعه اعلام کرد که نیروهای روس انتقال واحدها و تجهیزات را ازغرب به ساحل شرقی رودخانه «دنیپرو» اغاز کردند.

روسیه طی روزهای اخیر حملات متعددی را علیه برخی مواضع اوکراین اتز جمله در پایتخت این کشور انجام داده است. این حملات پس از آن تشدید شد که اوکراین با حمله به «پل کریمه» خساراتی به آن وارد کرد.

«ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه این حمله را اقدام تروریستی از سوی سازمان‌های اطلاعاتی اوکراین خواند.

حملات روسیه به تاسیسات انرژی اوکراین روز شنبه (۲۲ اکتبر، ۳۰ مهر ماه) ادامه داشته و آژیر خطر حملات هوایی در سراسر اوکراین به صدا درآمد.

در تازه ترین تحول، «دیمیترو کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین روز شنبه از کشورهای غربی درخواست کرد که عرضه سامانه‌های دفاع هوایی به اوکراین را برای مقابله با روسیه حتی برای یک دقیقه به تعویق نیاندازند.

روزنامه «پراودا» نوشت، کولبا با انتشار پیامی در صفحه «توییتر» خود با محکوم کردن عملیات نظامی روسیه نوشت: «شنبه در اوکراین با رگباری از موشک‌های روسیه آغاز می‌شود که زیرساخت‌های مهم غیرنظامی را هدف قرار می‌دهد. ما برخی از آن‌ها را رهگیری کردیم، باقی به اهداف برخورد کرد. پدافند هوایی جان‌ها را نجات می‌دهد. حتی یک دقیقه تأخیر نباید در پایتخت‌ها در خصوص تصمیم‌گیری درباره (عرضه) سامانه‌های پدافند هوایی به اوکراین وجود داشته باشد.»

فارس

پربیننده ترین خبرها