تظاهرات آلمانی‌ها در اعتراض به افزایش قیمت‌ها

تظاهرات آلمانی‌ها در اعتراض به افزایش قیمت‌ها
شنبه 30 مهر 1401 - 19:00

هزاران نفر از مردم آلمان در شهرهای مختلف این کشور به بالا رفتن قیمت‌ها و تورم و بی‌توجهی دولت اعتراض کردند.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش رویترز، ده‌ها هزار نفر از مردم کشور آلمان روز شنبه با برگزاری تظاهرات گسترده در شهرهای مختلف این کشور خواستار توزیع مناسب بودجه دولت برای مقابله با افزایش قیمت انرژی و هزینه‌های معیشتی شدند.

معترضان آلمانی در شهرهای برلین، دوسلدورف، هانوفر، اشتوتگارت، درسدن و فرانکفورت با در دست داشتن تابلوهایی که روی آنها شعارهایی مضمون بر بالا رفتن نرخ تورم و کاهش توان معیشتی مردم نوشته شده بود، اعتراض خود را نسبت به عملکرد دولت نشان دادند.

مردم معترض در شعارهای خود اعلام کردند که وضعیت معیشتی مردم با بالا رفتن قیمت سوخت و انرژی بدتر شده است و باید دولت برای انرژی یارانه ویژه در نظر بگیرد.

به گفته حزب صلح سبز، یکی از سازمان‌دهندگان این تظاهرات ۲۴هزار نفر در این راهپیمایی شرکت کردند. پلیس می‌گوید در برلین ۱۸۰۰ نفر تظاهرات کردند.

پارلمان آلمان روز جمعه بسته معیشتی ۲۰۰ میلیارد یورویی را تصویب کرد که هدف آن کمک به اشخاص حقیقی و حقوقی در مقابل افزایش قمیت سوخت و مواد غذایی بود.

طبق آمارهای ارائه شده توسط دولت آلمان تورم در این کشور اواخر تابستان به بیش از ۱۰درصد رسید که در یک ربع قرن گذشته بی‌سابقه بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها