تظاهرات در ایتالیا علیه ناتو و افزایش هزینه‌های زندگی + فیلم

تظاهرات در ایتالیا علیه ناتو و افزایش هزینه‌های زندگی + فیلم
سه شنبه 26 مهر 1401 - 10:24

منابع خبری از تظاهرات شهروندان ایتالیایی در اعتراض به حمایت این کشور از اوکراین و بحران انرژی خبر دادند.

العالم - اروپا

شهروندان ایتالیایی دراعتراض به مداخله کشورشان در جنگ روسیه با اوکراین و افزایش هزینه‌های زندگی به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش منابع خبری، شهروندان ایتالیایی روز یکشنبه در اعتراض به ناتو و دخالت ایتالیا در جنگ با اوکراین با دردست داشتن پلاکاردهایی علیه ناتو به خیابان‌ها آمدند. در یکی از این تظاهرات که در شهر «رم» پایتخت این کشور برگزار شد بر روی پلاکاردها شعارهایی همچون «نه به ناتو» مشاهده ‌شد. این تظاهرات همچنین در اعتراض به افزایش هزینه‌های زندگی و بحران انرژی به واسطه نبرد روسیه با اوکراین شکل گرفت.

فیلم

این گزارش حاکیست، معترضان ایتالیایی با سازماندهی اتحادیه «یواس‌بی»، قبوض انرژی را در رم سوزاندند و خشم خود را به بحران هزینه زندگی در این کشور نشان دادند. معترضان همچنین خواستار پایان جنگ اوکراین و پایان دادن به دخالت ایتالیا در ناتو شدند.

طی روزها و هفته‌‌های گذشته تظاهرات مشابهی در کشورهای دیگر جهان از جمله فرانسه صورت گرفت. بحران انرژی در فرانسه موجب اعتصاب کارگران و کارکنان بخش انرژی این کشور شده است و شهروندان فرانسه به دولت فرانسه بابت افزایش هزینه‌های زندگی و کمبود سوخت معترض هستند.

در رویدادی مرتبط دیگر، وزارت خارجه ایتالیا روز دوشنبه از شهروندان خود در اوکراین خواست تا خاک این کشور را ترک کنند.

به گزارش خبرگزاری «آنسا» وزارت امور خارجه ایتالیا روز دوشنبه از ایتالیایی‌های مقیم اوکریان خواست که در بحبوحه حملات موشکی و پهپادی روسیه به اوکراین، خاک این کشور را ترک کنند.

در توییت وزارت خارجه ایتالیا آمده است، اکیداً توصیه می‌شود هموطنانی که هنوز در اوکراین حضور دارند، خاک این کشور را ترک کنند. ایتالیا سفر به اوکراین را ممنوع اعلام کرده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها