پاسگاه های جدید نیروهای ترکیه در حد فاصل ادلب و حلب

پاسگاه های جدید نیروهای ترکیه در حد فاصل ادلب و حلب
يکشنبه 1 آبان 1401 - 11:22

براساس گزارش منابع سوری نیروهای ترکیه ظرف 24 ساعت گذشته پاسگاه‌های جدیدی را در گذرگاه های "دیر بلوط" و "الغزاویه" در حد فاصل مناطق تحت اشغال گروه موسوم به "ارتش ملی" در شمال حلب و مناطق تحت اشغال جبهه النصره در حومه ادلب و حومه غربی حلب ایجاد کرده اند.

العالم - ترکیه

فعالان و منابع مختلف دیروز شنبه عکس هایی از عملیات انتقال بلوک‌های سیمانی و نقل و انتقال خودروهای نظامی ترکیه و کامیون های حامل نظامیان را به سمت گذرگاه های یادشده در شبکه های اجتماعی منتشر کرده اند. دیروز عصر نظامیان ترکیه به محض ورود به این دو گذرکاه اقدام به ایجاد چند پاسگاه نظامی مجهز به همه تجهیزات رصد و کنترل کردند.

طبق اطلاعاتی که به دست ما رسیده است هدف نظامیان ترکیه از ایجاد پاسگاه های جدید، کنترل نقل و انتقال عناصر مسلح جبهه النصره بین حومه های شمالی و غربی حلب و حومه ادلب - طبق توافق های چند روز قبل بین طرف های درگیر در شمال حلب - و جلوگیری از بازگشت عناصر جبهه النصره به این منطقه است.

منابع محلی عفرین گفتند تحرکات اخیر ترکیه به خاطر اصرار "الجولانی" بر ادامه حضور تعدادی عناصر مسلح این گروه تروریستی در داخل عفرین و لو به طور سری و زیر پرچم گروه های دیگر وابسته به "ارتش ملی" – که متحد ترکیه است – و جنبش "احرار الشام" صورت گرفته است.

پربیننده ترین خبرها