ادامه عملیات ارتش سوریه علیه داعش در درعا/ حمله جنگنده های روس به تروریستها در حلب

ادامه عملیات ارتش سوریه علیه داعش در درعا/ حمله جنگنده های روس به تروریستها در حلب
يکشنبه 24 مهر 1401 - 13:43

منابع سوری از تداوم عملیات ارتش سوریه علیه بقایای گروه تروریستی داعش در استان درعا برای دومین روز و حمله جنگنده های روسیه به تروریست ها در ریف استان حلب در شمال سوریه خبر دادند.

العالم - سوریه

به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، مراجع ذیربط در سوریه با همکاری گروههای محلی و حمایت های ارتش این کشور برای دومین روز متوالی به عملیات امنیتی خود علیه بقایای داعش در شهر جاسم در ۵۵ کیلومتری شمال غرب استان درعا در جنوب سوریه ادامه دادند.

یک منبع امنیتی اعلام کرد که درگیری هایی در منطقه شمالی شهر جاسم روی داده و گفته می شود که بقایای گروه تروریستی داعش مقرهایی در این شهر دارد و همین امر باعث شده که نیروهای امنیتی سوریه در شهر جاسم عملیات امنیتی و نظامی محدود انجام دهند.

این منبع تاکید کرد که صبح امروز یکشنبه یکی از مقرهای عناصر داعشی مورد هدف قرار گرفت و گفته می شود که فرماندهان این گروهک در مقر بودند که یکی از آن ها تابعیت عراقی دارد.

منبع امنیتی خاطرنشان کرد که مردم استان درعا مشارکت گسترده در این عملیات دارند و تا کنون سه نفر به شهادت رسیدند که دونفر از آن ها از اهالی شهر جاسم و یک نفر از شهر "طفس" است. این درحالی است که از زمان آغاز عملیات تا این لحظه ۷ تروریست داعشی به هلاکت رسیده اند.

این منبع اعلام کرد که به منظور حفظ سلامتی شهروندان و نابودی عناصر تروریستی، مقررات منع آمد و شد همچنان در این منطقه ادامه دارد.

روز گذشته (شنبه) مراجع ذیربط در سوریه با همکاری گروههای محلی و حمایت ارتش این کشور عملیات امنیتی خود در شهر جاسم در ریف شمالی استان درعا را آغاز کردند.

گفته می شود که ایوب فاضل جباوی ملقب به ابومجاهد و ایهم فیصل الحلقی ملقب به ایهم الفیصل از جمله کشته شدگان داعشی هستند.

حمله جنگنده های روس به مقرهای گروهک «صقور شمال»

در همین حال، گروه مخالفان سوریه موسوم به "دیده بان حقوق بشر سوریه" مستقر در لندن از حملات جنگنده های روسی به مقرهای گروهک تروریستی موسوم به «صقور شمال» و کشته و مجروح شدن چند عنصر این گروهک خبر داد.

به نوشته سایت النشره، این گروه اعلام کرد که طی حملات جنگنده های روسی به مقرهای گروهک «صقور شمال» در شمال روستای قطمه در شمال غربی ریف حلب ۲ نفر از عناصر این گروهک کشته و ۹ نفر دیگر مجروح شدند.

به گفته این گروه، جنگنده های روسی صبح امروز یکشنبه حداقل پنج حمله هوایی به امکانی واقع بین دو روستای "قطمه" و"بافلیون" در ریف عفرین در شمال غربی حلب که جزو مناطق نفوذ گروه تروریستی «الجبهه الشامیه» است، انجام دادند. در این حملات مقرهای این جبهه مورد هدف قرار گرفت.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها