جو بایدن از قصد خود برای شرکت در انتخابات ۲۰۲۴ خبر داد

جو بایدن از قصد خود برای شرکت در انتخابات ۲۰۲۴ خبر داد
يکشنبه 1 آبان 1401 - 15:02

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از تمایل و قصد خود برای شرکت مجدد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ خبر داد.

العالم - آمریکا

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه ان بی سی، از تمایل و قصد خود برای شرکت مجدد در انتخابات ریاست جمهوری 2024 خبر داد.

وی اعلام کرد با وجود آنکه به صورت رسمی برای شرکت در انتخابات اعلام آمادگی نکرده اما قصد دارد بار دیگر این کار را انجام دهد و در این راه «بائو» پسر کوچکش بسیار مشوق اوست و از حمایت کامل همسرش «جیل بایدن» نیز برخوردار است.

بایدن افزود: بائو برای شرکت وی در انتخابات 2016 نیز اصرار زیادی کرده است و از من خواسته بود تا وظیفه ام را در این راه انجام دهم.

بائو بایدن پسر کوچک جو بایدن در سال2015 بر اثر ابتلا به سرطان مغز جان خود را از دست داد.

رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به سوالی درباره اینکه اگر بائو زنده بود، به افرادی که مخالف حضور مجدد وی در انتخابات هستند، چه می‌گفت، پاسخ داد: تنها دلیل حضور در این انتخابات بهتر کردن شرایط زندگی برای دیگران است. بائو من را ملزم به انجام این کار می کرد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره حمایت همسرش از اعلام نامزدی مجدد در انتخابات گفت: همسرم فکر می‌کند ما کارهای مهمی داریم که باید انجام دهیم و نباید بی تفاوت از کنار آنها رد شویم.

بایدن افزود: وی تاکنون به طور رسمی اعلام نامزدی نکرده زیرا به محض آنکه این کار را انجام بدهد، مجموعه قوانین و دستورالعمل هایی مطرح می شوند و من باید به عنوان یک نامزد انتخاباتی، از همین لحظه خود را آماده کنم. گرچه به طور رسمی این کار را انجام نداده ام، اما قصد انجام آن را دارم.

این در حالی است که براساس تازه‌ترین نظرسنجی انجام شده توسط فاکس نیوز، تنها یک سوم از رای دهندگان آمریکایی می‌خواهند در انتخابات 2024 به جو بایدن رای دهند در حالی که بیش از نیمی از آمریکایی‌های شرکت کننده در این نظرسنجی، گفته‌اند آنها به فرد دیگری رای خواهند بود.

بر این اساس، تنها 33 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی، اظهار کردند که از تلاش بایدن برای انتخاب مجدد حمایت می‌کنند در حالی که بیش از 54 درصد می‌گویند به شخص دیگری رای می‌دهند.

نتایج کلی این نظرسنجی حاکی از آن است که میزان حمایت کلی برای انتخاب دوباره جو بایدن نسبت به نظرسنجی مشابه در ماه ژانویه 3 درصد کاهش یافته است؛ جایی که در آن نظرسنجی حدود 36 درصد از مردم آمریکا گفته بودند همچنان از بایدن برای حضور در انتخابات بعدی حمایت خواهند کرد.

با این حال میزان محبوبیت جو بایدن در ماه گذشته 3 درصد افزایش و به 46 درصد رسیده است. این در حالی‌است که رئیس جمهوری آمریکا در تابستان شدیدا شاهد کاهش میزان محبوبیت خود بود و حتی در ماه ژوئیه این عدد به 40 درصد رسید.

این در حالی است که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2 سال دیگر و در سال 2024 برگزار خواهد شد و میزان محبوبیت جو بایدن در ماه‌های اخیر روند نزولی داشته است.

سخنگوی کاخ سفید نیز چندی قبل در نشست خبری خود از اعلام آمادگی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای نامزدی انتخابات 2024 خبر داد.

کاخ سفید اصرار دارد که بایدن در بحبوحه تردیدهایی که به دلیل محبوبیت نسبتاً پایین او و سوالاتی در مورد سن او منتشر شده، قصد دارد مجدد برای انتخابات نامزد شود.

این در حالی است که بایدن بارها اعلام کرده که در انتخابات بعدی ریاست جمهوری آمریکا در سال 2024 شرکت خواهد کرد. اخیرا در ماه ژوئن نیز او اظهار کرده بود که برای مبارزه با ترامپ در رقابت های انتخاباتی ناامید نیست.

در همین حال، دونالد ترامپ نیز در یک گردهمایی انتخاباتی در تگزاس اعلام کرد به احتمال زیاد بار دیگر در انتخابات 2024 شرکت خواهد کرد.

ترامپ تصریح کرد حالا برای آنکه بار دیگر آمریکا را تبدیل به کشوری موفق، ایمن و باشکوه کنم، به احتمال زیاد در انتخابات ریاست جمهوری 2024 شرکت خواهم کرد.

رئیس جمهور سابق آمریکا افزود: اکثر مردم آمریکا حتی قوی‌تر از گذشته از من حمایت خواهند کرد. شهروندان فوق العاده من، ما با یکدیگر در آغاز سفری هیجان انگیز هستیم.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها