سردار تنگسیری در گفتگو با العالم: جوانان عزیز ما بدانند که آمریکا، اسرائیل و عربستان مثلث شومی علیه ایران تشکیل داده‌اند/ دشمن به دنبال تجزیه ایران است/ اغتشاشات اخیر هیچ خطری برای جمهوری اسلامی نداشت/ رسانه های وابسته به عربستان باید دست از تحریک علیه ایران بردارند/کشتی‌های یونانی همچنان در توقیف ما هستند تا کشتی ما به سواحل ایران برسد و وضعیت آن را چک کنیم/ از 32 کشتی ایرانی در سراسر جهان پشتیبانی نظامی می‎‌‌کنیم/ تمام سلاح‌های ما ساخت ایران است/ پهپادها، موشک ها و سیستم های الکترونیکی بسیاری تولید کرده ایم/ شناور شهید ابومهدی مهندس هم به ناوگان نیروی دریای سپاه اضافه خواهد شد/ تولید پهپادهای عمود پرواز

سردار تنگسیری در گفتگو با العالم: جوانان عزیز ما بدانند که آمریکا، اسرائیل و عربستان مثلث شومی علیه ایران تشکیل داده‌اند/ دشمن به دنبال تجزیه ایران است/ اغتشاشات اخیر هیچ خطری برای جمهوری اسلامی نداشت/ رسانه های وابسته به عربستان باید دست از تحریک علیه ایران بردارند/کشتی‌های یونانی همچنان در توقیف ما هستند تا کشتی ما به سواحل ایران برسد و وضعیت آن را چک کنیم/ از 32 کشتی ایرانی در سراسر جهان پشتیبانی نظامی می‎‌‌کنیم/ تمام سلاح‌های ما ساخت ایران است/ پهپادها، موشک ها و سیستم های الکترونیکی بسیاری تولید کرده ایم/ شناور شهید ابومهدی مهندس هم به ناوگان نیروی دریای سپاه اضافه خواهد شد/ تولید پهپادهای عمود پرواز
يکشنبه 1 آبان 1401 - 22:36

فرمانده نیروی دریایی سپاه در گفتگو با العالم اظهار داشت: در حال حاضر از 32 کشتی جمهوری اسلامی که در کل دنیا حضور دارند، حراست می کنیم، همچنین دریای عربی و سرخ جز ماموریت‌های ابلاغی اخیر ماست که ماموریت اسکورت کشتی ها را برعهده داریم.

العالم - ایران / سیاسی

سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفتگو با العالم اظهار داشت که نیروی دریایی سپاه پاسداران یگانی ویژه است که دست به ماموریت های ویژه می‌زند.

او با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشورمان گفت: اغتشاشات اخیر هیچ خطری برای جمهوری اسلامی نداشت، رسانه های وابسته به عربستان باید دست از تحریک علیه ایران بردارند.

مهمترین نکات مطرح شده در این گفتگو:

  • نیروی دریایی سپاه پاسداران یگانی ویژه است که دست به ماموریت های ویژه می زند
  • از 32 کشتی پشتیبانی نظامی می‎کنیم، همچنین برای جلوگیری از دزدی دریایی کشتی های ایرانی را اسکورت می‌کنیم.
  • ما بر این باوریم که خلیج‌فارس متعلق به تمام کشورهای این منطقه است.
  • طولانی‌ترین مرزها در سواحل خلیج‌فارس از آن ماست
  • به کشورهای منطقه پیشنهاد دادیم تا به جای نیروهای بیگانه امنیت منطقه را ما فراهم کنیم
  • جمهوری اسلامی ایران از زمان تاسیس تاکنون به هیچ یک از کشورهای خلیج فارس تعدی نکرده است
  • هنگام یورش داعش به عراق و سوریه از این دو کشور دفاع کردیم
  • قدرت های استکباری منافع خود را در فتنه انگیزی و اختلاف افکنی میان کشورهای منطقه می بینند
  • رسانه های تابع استکبار جهانی در جهان و منطقه ایران هراسی می کنند
  • قدرت‌های استکباری در منطقه ایران هراسی می کنند تا سلاح های خود را به فروش برسانند
  • دست دوستی و برادری به سمت کشورهای منطقه دراز می کنیم اما به هرگونه تجاوزگری پاسخی مضاعف می دهیم
  • اگر بیگانگان به امنیت منطقه اهمیت می دادند زیردریایی های هسته ای را وارد منطقه نمی کردند
  • ترامپ گفت که عربستان گاو شیرده است و هر وقت شیرش تمام شود آن را سر می بریم؛ حال آنکه ما عربستان را کشوری مسلمان می دانیم
  • طبق توصیه های رهبری بر توانایی های خود تکیه کردیم و نتایجی خیره کننده به ثمر رساندیم
  • ما افتخار می کنیم که تمام سلاح های ما ساخت ایران است و می توانیم شکستی سخت به دشمنانمان وارد کنیم
  • انواع پهپادها، موشک ها و سیستم های الکترونیکی بسیاری تولید کرده ایم
  • در آینده نزدیک از دستاوردهای شگفت انگیزی خبر خواهیم داد
  • انگلیس نفت ما را در منطقه جبل الطارق به سرقت برد و ما در واکنش به این امر یک کشتی انگلیسی را توقیف کردیم.
  • وجه تمایز جمهوری اسلامی این است که نمی پذیرد حقش تضییع گردد؛ بلکه با قدرت آن را باز پس می گیرد
  • اغتشاشات اخیر هیچ خطری برای جمهوری اسلامی نداشت
  • رسانه های وابسته به عربستان سعودی باید دست از تحریک علیه ایران بردارند
  • رزم ناو شهید سلیمانی از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار است

مشروح این گفتگو:

حراست از تنگه هرمز تا خلیج فارس ماموریت اصلی سپاه

العالم: درخصوص جغرافیای حضور نیروی دریایی سپاه و توان رزمی نیروی تحت امرتان لطفا توضیح بفرمایید؟

تنگسیری: نیروی دریایی سپاه در ابتدای دهه 60 فعالیت خود را آغاز کرد و سپس در سال 64 با فرمان حضرت امام (ره) این نیروها به نام نیروهای دریایی سپاه نام‌گذاری شد، حراست از تنگه هرمز تا خلیج فارس ماموریت اصلی سپاه که توسط فرمانده کل‌قوا مشخص شده است، خلیج فارس 250 هزار کیلومتر مربع وسعت دارد و حراست از این منطقه حساس جز ماموریت های اصلی نیروی دریایی سپاه است اما در دریای عمان نیز ما دو پایگاه داریم یکی در جاسک و دیگری در چابهار که در کنترل عملیاتی نیروی دریایی قهرمان ارتش جمهوری اسلامی است.

از سوی دیگر در شمال کشور هم نیروی دریایی سپاه حضور دارند و در این منطقه یک پایگاه و یک دانشگاه داریم.

حراست نیروی دریایی سپاه از 32 کشتی جمهوری اسلامی در کل دنیا/ ماموریت اسکورت کشتی‌ها در دریای عربی و سرخ

العالم: در خارج از این منطقه برای نمونه در دریای سرخ نیز آیا نیروی دریایی سپاه حضور دارد و همچنین در هر منطقه ای که کشتی های ایرانی حضور دارند نیروی دریایی سپاه نیز حضور دارد؟

تنگسیری: ما در حال حاضر از 32 کشتی جمهوری اسلامی که در کل دنیا حضور دارند، حراست می کنیم و در مناطقی که نام بردید ما ماموریت داریم.

ماموریت اخیری که به ما واگذار شده است حراست از کشتی‌های عبوری از دریای سرخ است که مسئولیت امنیت این کشتی‌ها برعهده ماست و برای جلوگیری از دزد‌ی دریایی، آنها را اسکورت می‎‌کنیم و در مناطقی که خطری برای آنها احساس می شود ما ماموریت داریم که از آنها حراست کنیم، لذا دریای عربی و سرخ جز ماموریت های ابلاغی اخیر ماست که ماموریت اسکورت کشتی ها را برعهده داریم.

نیازی به حضور کشورهای بیگانه در منطقه نیست/ برای دفاع از کشورهای مسلمان خون جوانان عزیز ما ریخته شده است/ دست دوستی را به کشورهای منطقه دراز کردیم اما برعکس این رویه را شاهد هستیم

العالم: در تنش‌هایی که در منطقه رخ می دهد با نیروی دریایی سایر کشورها مثلا انگلیس و آمریکا، شما چگونه این تنش ها را ارزیابی می کنید؟

تنگسیری: اعتقاد ما بر این است که خلیج فارس به کشورهای این منطقه تعلق دارد، یعنی به ایران، کشورهای مسلمان و کشورهای جنوبی خلیج فارس .

ایران با 1375 کیلومتر مرز، بیشترین مرز را در خلیج فارس داراست، بارها و بارها ما پیام دادیم که همراه با کشورهای دوست و برادرمان در جنوب خلیج فارس از این منطقه حساس، حراست کنیم، وجود بیگانگان در منطقه، یعنی انگلیسی ها و آمریکایی یا سایر کشورها که بخواهند ایجاد مزاحمت کنند، نیازی نیست و این را ما ثابت کردیم.

در همین راستا لازم است بگویم که پیش از انقلاب اسلامی، ایران وزارت جنگ داشت وقتی انقلاب پیروز شد ما وزارت دفاع را تاسیس کردیم و با همین تفکر دائما دست برادری و دوستی را به عنوان یک کشور مسلمان به سمت برادران عزیزمان در کشورهای خلیج فارس دراز کردیم، در عمر 43 ساله جمهوری اسلامی یک کشور را پیدا نمی کنید که ایران به آن تعرض کرده باشد.

ما هزینه دفاع از مظلومین را می‌دهیم، دشمنی استکبار جهانی که مسلم است، همانطور که قرآن کریم می فرماید که اینها هرگز با ما کنار نمی آیند، اینها تکبر دارند و استکبار هستند و ما می خواهیم از مظلوم دفاع کنیم.

شما ببینید در عراق عزیزمان یا سوریه عزیزمان وقتی داعش آمد آنجا رفتیم و دفاع کردیم، و خون عزیزمان در راستای دفاع از این کشورهای مسلمان ریخته شد.

در کشور فلسطین و در مقابل اشغالگران دفاع کردیم، این نشان می دهد که جمهوری اسلامی دست برادری را به سمت کشورهای منطقه دراز کرده است اما برعکس این رویه را از کشورها شاهد هستیم، این نشان دهنده مظلومیت ایران است ضمن اینکه ایران قوی است،

ایران در عین قدرت مظلوم هم هست، همانطور که یمن و فلسطین مظلوم هستند اما قدرت دارند.

حزب‌الله مظلوم است اما در عین حال قوی است و در مقابل دشمن ایستاده است و همانطور که خداوند وعده داده است پیروزی ازآن ماست.

دشمن و استکبار جهانی برای فروش تجهیزات نظامی خود نیاز به دشمن تراشی دارد/ برای دفاع از مظلومین ما در میدان هستیم

العالم: کشورهای عربی اینگونه ادعا می کنند که در امور داخلی آنها دخالتی صورت گرفته است با وجود اینکه همانطور که گفتید بارها از طرف ایران این پیام ارسال شده است که نیازی به حضور کشورهای بیگانه در منطقه نیست و با اتکا به خود می توانیم امنیت منطقه را تامین کنیم ولی کشورهای عربی می‌گویند که می ترسند آمریکایی‌ها از خلیج‌فارس خارج شوند و مورد تهدید قرار گیرند، شما چه پیام اطمینان بخشی به این کشورهای عربی می توانید بدهید؟ به ویژه اینکه در مدت اخیر شما رزمایش های بزرگی با پیام دوست برگزار کردید

تنگسیری: نیروی دریایی سپاه در رزمایش‌هایی که در منطقه برگزار کرده است از کشورهای دوست و برادرمان مانند قطر، عراق، عمان و سایر کشورها دعوت کردیم و همچنین به طور مقابل در رزمایش آنها شرکت کردیم.

دشمن و استکبار جهانی برای فروش تجهیزات نظامی خود نیاز به دشمن تراشی دارد، اگر دشمنی را در منطقه نداشته باشد وجودش در منطقه باطل است و دیگر کسی از آنها استقبال نمی کند.

نباید کشورهای منطقه اینگونه تصور کنند که ما با آنها دشمن هستیم، ایران اسلامی جوانانش جان خود را برای دفاع از کشورهای مسلمان عربی فدا کرده اند چه برای ما برادران اهل سنت و چه برای برادران شیعه که هیچ تفاوتی برای ما ندارد، همانطور که رهبر معظم فرمود برای دفاع از مظلومین ما در میدان هستیم.

آیا در 43 سال عمر انقلاب شما یک مورد سراغ دارید ما به یک کشور مسلمان عربی حمله کرده باشیم اما رسانه‌های استکبار جهانی کارشان همین است، انگلیس در کشورهای منطقه مرزهای استعماری را ایجاد کرد تا میخ نفاق را زده باشد و خودش حکومت کند این رویه باعث شده است که کشورهای منطقه اسلحه بخرند و اکنون مسابقات تسلیحاتی در منطقه به وجود بیایید.

هزینه تسلیحاتی جمهوری اسلامی را با کشورهای منطقه مقایسه کنید، رفتار و افکار ما دوستی و برادری است و پیام دوستی و برادری را همواره دادیم اما از سوی دیگر ما بر نمی‌تابیم که کسی بخواهد به ما زور بگوید، همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند ما هیچ کشوری را تهدید نمی کنیم و حمله نخواهیم کرد، اما اگر کشوری بخواهد به ما حمله کند با مشت محکم و تودهنی محکم پاسخ خواهیم داد. در هشت سال دفاع مظلومانه و جنگ تحمیلی، 82 کشور در مقابل اما ایستادند، مگر ما چه گفته بودیم جز این بود که گفته بودیم لا إله إلّا اللّه و گفته بودیم که می خواهیم مستقل باشیم؟

بله ما آمریکا ، انگلیس و فرانسه را از کشور خود بیرون کردیم و گفتیم که نمی خواهیم زیر یوغ و ظلم شما باشیم. چون اینها را بیرون کردیم، دشمنی خود را با ما آغاز کردند. از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی که در 22 بهمن رقم خورد درست در فردای آن روز یعنی در 23 بهمن دشمنی های آمریکا و ایادی آنها عملا به صورت میدانی شروع شد.

به طوری که غائله ای در بندر ترکمن، کردستان و در جنوب ایجاد کردند. سال 1360 ما به صورت تمام عیار هم در جبهه جنگ و هم در شهرهای مان درگیر بودیم. منافقین چیزی در حدود 17 هزار نفر را مظلومانه شهید کردند و این درحالی است که ما درگیر جبهه جنگ با دشمن خارجی نیز بودیم.

ما امروز دست برادری و دوستی را نه در شرایط ضعف بلکه درشرایط قدرت به سوی همسایگان و کشورهای مسلمان دراز می کنیم، یقین داشته باشند که ما به عنوان کشور مسلمان هیچگاه تعدی به کشور مسلمان دیگر نخواهیم کرد و بدانند که از این جهت هیچ خطری در منطقه متصور نیست.

ابرقدرت ها ناوهای اتمی، ناوهای هواپیمابر و زیر دریایی با سوخت هسته ای خود را به منطقه ای بسته می آورند که وسعت آن فقط 250 هزار کیلومتر مربع است. در کدام خیلج بسته آمریکا، این شناورهای اتمی را می برند؟ به آنها اجازه چنین کاری را نمی دهند بلکه این شناورها باید حتما در محلی باشد که به اقیانوس راه داشته باشد، اینها به فکر منطقه نیستند زیرا اگر یک اتفاقی برای آن شناورهای اتمی بیفتد، بیش از 11 سال نمی توان از آب آن دریا و همچنین از ماهیان آن استفاده کرد، درحالی که منطقه خلیج فارس متعلق به کشورها و ملت های مسلمان همین منطقه است.

من به عنوان یک سرباز در جمهوری اسلامی دست برادری را به سوی کشورهای مسلمان دراز می کنم البته نه از سر ضعف بلکه از سر قدرت. انشاالله کشورهای منطقه، قدرت های مضر را از منطقه خارج کنند، اینهایی که به کشورهای منطقه توهین می کنند و به آنها گاو شیرده می گویند، همان طور که ترامپ عربستان را گاو شیرده قلمداد کرد و گفت که وقتی شیرشان تمام شود آن را ذبح می کنیم. درحالی که ما می گوییم عربستان یک کشور مسلمان است و به مردم آن احترام می گذاریم.

العالم: شما دست دوستی به سوی کشورهای منطقه دراز کردید، اما می بینیم که عربستان به این درخواست ایران به خوبی جواب نداده است، از سوی دیگر مطرح کردید که یک مسابقه تسلیحاتی در منطقه راه افتاده و عربستان بیشترین سلاح را دارد می خرد، با این شرایط چگونه ایران توانسته با وجود تحریم ها و فشارهای قدرت های بیگانه خود را تقویت و مسلح کند تا بتواند رودر روی نیروهای استکباری آمریکا و انگلیس بایستند؟

تنگسیری: ما با اتکال و اعتماد به خداوند به چنین توانمندی دست یافته ایم، چون به وعده خداوند ایمان داریم. امامین انقلاب فرمودند که شما می توانید و ما الحمدالله امروز توانسته ایم. قطعا بدانید که هر مسلمانی روی پای خودش بایستد انشاالله دراین راه پیروز و موفق است. امروز تمام تجهیزات، سلاح ها، ادوات و شناورهایی که در نیروی دریایی قهرمان ارتش جمهوری اسلامی و هم در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استفاده می شود علیرغم تحریم صد درصد و ظالمانه با اتکا به نیروی داخلی است و در تامین و تجهیز آنها روی پای خودمان ایستاده ایم.

این مساله نشان می دهد که اگر روی پای خودمان بایستیم می توانیم منطقه را عاری از دشمنان خارجی کنیم، آنها دنبال منافع خودشان هستند، آنها نه جان انسان های منطقه، نه جان ملت ایران و نه جان مردم عربستان برایشان اهمیتی ندارد. کسانی که حیات خودشان را در وابستگی به آمریکا، انگلیس و غیره می بینند، زندگی انگلی دارند درحالی که کشورهای منطقه مسلمان هستند و در شان مسلمانان نیست که حیات انگلی داشته باشند.

امروز اگر می بینید که حزب الله لبنان در برابر این دشمن و رژیم کودک کش ایستاده و تو دهنی محکمی به آن می زند، ناشی از اتکال آن به خداوند است.

تولید پهپادهای عمود پرواز

العالم: ما هر ازگاهی شاهد الحاق یک سری تجهیزات، دستاوردهای نظامی، ساخت شناورها، موشک های زیر سطحی، ناو رزمی شهید سلیمانی به نیروی دریایی سپاه هستیم، هم اکنون چه اطلاعات جدیدی از این نیرو از جمله مهمترین دستاوردهای آن می توانید ارایه بدهید به ویژه به موضوع قایق های سریع السیر هم اشاره بفرمایید و این که در آینده چه برنامه هایی دارید؟

تنگسیری: ما در سه سال گذشته تا به الان 9 الحاق را وارد نیروی دریایی سپاه کرده ایم و افتخار می کنیم که تمامی تجهیزات ما داخلی است. وزارت دفاع و نیروی دریایی سپاه آنها را تولید کرده است از جمله شناورهای متعدد، موشک های مختلف از برد 10 کیلومتر تا بالاتر و پهپادهای متعدد را تولید کرده است.

در نیروی دریایی سپاه ما پهپادهایی را تولیدکرده ایم که دو موتور دارد، هیبریدی و عمود پرواز است. در بحث موشک ها، جنگال، مخابرات و همه تجهیزاتی را که مورد نیاز مان است، خودمان تولید می کنیم.
ما اکنون شناوری تولید کرده ایم که 75 نات یا گره دریایی (هر گره 1853 متر) و شناوری با 95 نات سرعت و در آینده انشاالله با 110 نات سرعت خواهیم ساخت، در صورتی که شناورهای نظامی آمریکایی ها 35 نات سرعت دارند.
در آینده نزدیک انشاالله یک الحاق دیگر نیز خواهیم داشت که تعجب برانگیز خواهد بود.

شناور شهید سلیمانی که الحاق شده نیز از قابلیت بسیار بالایی برخوردار است و در آینده شناور ابو مهدی مهندس هم خواهد آمد. این شناورها به لحاظ تکنولوژیک و قابلیت یک پدیده هستند.

این دو شناور به نام این دو شهید بزرگوار و این دو برادر عزیز درست شده است. اینها اصلا یک پدیده است.

* جزئیات توقیف نفتکش‌هایی یونانی و انگلیسی/ کشتی‌های یونانی همچنان در توقیف ما هستند

العالم: در منطقه خلیج فارس یک سری رویدادهایی اتفاق افتاد که جزئیات زیادی از آن منتشر نشد، گرچه رسانه ها خیلی به آن پرداختند اما جزئیات آن را هنوز بسیاری نمی دانند. مثلا وقتی نیروهای سپاه طی عملیاتی کشتی یونانی را توقیف کردند یا یک نفتکش انگلیسی را گرفتند، بسیاری از ابعاد این عملیات هنوز روشن نیست. چطور این عملیات را انجام دادید و چطور در مذاکرات بعدی برای حل قضیه تلاش شد؟

تنگسیری: می‌دانید که انگلیسی ها نفت ما را در جبل الطارق دزدیدند، کشتی ما را سرقت کرده و به ناحق توقیف نمودند. امام و رهبر ما با تدبیر و فکری بسیار بلند، دور اندیش و شجاعتی که دارند اصلا قبول نمی کنند که مسلمان انقلابی ایرانی چنین خفتی را قبول کند که انگلیسی ها از سویی کشتی اش را در جبل الطارق توقیف کنند و از سوی دیگر، کشتی آنها بیاید و از تنگه هرمز عبور کند.

رهبر انقلاب در دیداری فرمودند که کشتی ما را دزدیدند و نیروهای جان بر کف جمهوری اسلامی جواب آنها را خواهند داد. خداوند عنایت کرد و ظرف کمتر از 72 ساعت ما یک کشتی انگلیسی را با اینکه یک ناو آن را پشتیبانی می کرد توقیف نمودیم.

این کشتی چند حرکت خلاف قانون انجام داده بود. نخست اینکه هر کشتی که وارد تنگه هرمز می شود باید AIS خود را روشن کند. این یک قانون جهانی است. دوم اینکه به اخطارها توجه کند. سوم اینکه از آبراه ورودی بیاید نه اینکه از آبراه خروجی وارد شود. مثل اینکه در یک خیابان همه خودرو ها در یک جهت حرکت می کنند اما یک خودرو از روبروی آنها و در جهت خلاف، آن هم با تکبر، حرکت کند، ما این کشتی را گرفتیم. ناو و بالگرد به کمک آن آمدند، اخطار دادیم که بالگرد باید بنشیند و اخطار دادیم که اگر به آب های ما نزدیک شود به آن شلیک خواهیم کرد، و بالگرد عقب نشینی کرد.

مورد بعدی دو کشتی یونانی بود، 17 ربیع الاول بود که نفت ما را دزدیدند و درحال بردن آن بودند، ما این دو کشتی را توقیف کردیم و بلافاصله دو ناوشکن بزرگ آمریکایی به کمک آنها آمدند، ما 12 قایق -6 قایق برای یک کشتی و 6 قایق دیگر برای کشتی دوم- فرستادیم. مجبور شدند بالگرد بفرستند اما ما اخطار دادیم که بالگرد باید فرود بیاید. وقتی دیدند حریف قایق های ما نمی شوند درخواست کمک کردند و سه ناو دیگر به کمکشان آمدند که کوچک‌تر بودند. ما به سمتشان تعدادی شناور فرستادیم. در مجموع آمریکایی ها 5 فروند ناو به منطقه فرستاند تا این کشتی را آزاد کنند. اما ما با اتکا به خدا و نترسیدن از مرگ در مقابل زور ایستادیم، این کشتی را توقیف کردیم و آنها هیچ غلطی نتوانستند بکنند.

یونانی ها کشتی نفتی ما را در یونان به ناحق توقیف کرده بودند. ما در عوض دو کشتی گرفتیم که برای آمریکا نفت حمل می کرد و آنها مجبور شدند کشتی ما را آزاد کنند. البته هنوز کشتی ها در توقیف ما هستند تا کشتی ما به سواحل ایران برسد و وضعیت آن را چک کنیم، سپس هرچه بزرگان دستور بدهند ما به آن عمل می کنیم. دنیا دنیای زور است.

اگر شما در مقابل زور از موضع ضعف برخورد کنید به شما تجاوز خواهد شد. باید محکم بایستید و به خدا توکل کنید. ما هم محکم ایستادیم و توکل بر خدا کردیم.

نیروی دریایی سپاه از یک قوای موشکی بسیار قوی برخوردار است

العالم: وقتی از جزئیات این عملیات صحبت می کردید که نیروهای آمریکایی 5 ناو فرستادند و در مقابل، شما فقط 12 قایق سریع السیر فرستادید، این احتمال وجود داشت که جنگی هم درگیرد. اگر آنها حمله نظامی می کردند شما هم پاسخ می دادید و البته درگیری در آن حد هم نمی ماند، چطور توانستید با آمریکایی ها مقابله کنید، آنها را عقب برانید و در عین حال مطمئن باشید که آنها با شما وارد جنگ نمی شوند؟

تنگسیری: من از شما سوال می کنم حال که آنها کشتی نفتی ما را دزدیدند ما از ترس جنگ نباید حق خود را بگیریم؟ ما برای جنگ هم آماده بودیم. اگر آنها دست از پا خطا می کردند، روی ساحل موشک هایی آماده قرار داده بودیم. ما تمام جوانب را بررسی می کنیم.

نیروی دریایی سپاه از یک قوای موشکی بسیار قوی برخوردار است، موشک هایی با بردهای 2000 کیلومتر و 750 کیلومتر و موشک هایی که روی شناورها نصب می شوند. اینها حتی اگر از منطقه فرار هم می کردند ما به آنها شلیک می کردیم. آنها می دانند که ما تا وقتی بدانیم دشمن حقمان را گرفته کوتاه نمی آییم.

این نقطه محل افتراق ما با دیگران است. اینجاست که دیگران می ترسند حق خود را از استکبار بگیرند اما ما نمی ترسیم و اجازه نمی دهیم که این اتفاق بیافتد.

اگر سر ما را هم بزنند نمی گذاریم حقمان ضایع شود و حق خود را می گیریم. برای گرفتن حقمان نیز بدون برنامه وارد میدان نمی شویم. ما تمام جوانب کار را می سنجیم.

ما در آسمان پهپاد مسلح داشتیم و ساحل را هم به موشک مسلح کرده بودیم. اگر آنها تا 750 کیلومتر هم فرار می کردند به آنها شلیک می کردیم و خودشان هم می دانند که اقدامشان بدون پاسخ نخواهد ماند. رهبر معظم انقلاب فرمودند که "دوران بزن دررو تمام شده". ما رهبر شجاعی داریم که فرمانده معزز کل قواست.

از هیچکس غیر از خدا نمی ترسد. نیروهای ایشان هم همینطورند. مرگ ما دست خداست و دشمن و استکبار جهانی هیچ غلطی نمی توانند بکنند. مگر حزب الله اینطور عمل نمی کند؟ مگر آنها را به زانو درنیاورد؟ مگر رسوایشان نکرد؟ مگر حماس آنها را به زانو درنیاورد؟ اکنون غلط می کنند که به حزب الله و حماس و جهاد اسلامی نگاه چپ کنند. شما ببینید که مظلومین ما در یمن، مسلمانانی که بیش از هشت سال دست خالی مظلومانه اما قوی در مقابل دشمن ایستادند. امروز به جایی رسیده اند که دشمن درمقابلشان دست تسلیم بالا برده است. خودش هم می داند که اگر مجددا جنگ را شروع کند اینها پرقدرت وارد می شوند. اگر از خدا ترسیدی خدا همه چیز را از تو می ترساند. اما اگر از خدا نترسیدی از همه چیز می ترسی.

جوانان عزیز ما که فریب خورده اند ببینند که بیگانگان همچون امریکا، اسرائیل و متاسفانه عربستان سعودی در این قضیه مثلث شومی را تشکیل داده اند

العالم: در دشمنی هایی که آمریکا در این چهل سال با ایران داشته، همواره تلاش می کند در کنار تحریم ها، دخالت هایی هم در ایران داشته باشند. مثل همین اغتشاشاتی که اخیرا اتفاق افتاد. حال که شما هم در اینجا حضور دارید می خواهیم فرصت را مغتنم بشماریم. رهبر معظم انقلاب اسلامی آیت الله خامنه ای از نقش بیگانگان در این اغتشاشات صحبت کرده اند. ارزیابی شما از نقش بیگانگان در این اغتشاشات چیست؟

تنگسیری: اگر نگاهی کلی به 43 سال عمر انقلاب داشته باشیم می بینیم که اغتشاشات اخیر مسئله ای جدی نیست. ما با موارد مهم تر و عمیق تری طی این سالها درگیر شده ایم. لَنْ يَضُرُّوكُمْ إِلَّا أَذىً. یعنی آنها تنها کمی ما را آزار می دهند اما نمی توانند ما را از پای دربیاورند.

در این غائله ای که پیش آمده ما انتظار داریم جوانان عزیز ما که فریب خورده اند ببینند که بیگانگان همچون امریکا، اسرائیل و متاسفانه عربستان سعودی در این قضیه مثلث شومی را تشکیل داده اند و از دور هم برخی کشورهای اروپایی مثل انگلیس و غیره در این موضوع دخالت می کنند.

انگلیس که همیشه عادت به این کار داشته و حیات انگلی داشته و به محض اینکه اتفاقی می افتد به این شکل وارد می شود. جوانان ما باید هوشیار باشند. البته تعداد تعدادی نیست که برای انقلاب مشکلی پیش بیاورد.

وقتی که می بینند کومله یک پرچم دارد، وقتی می بینند خلق عرب در خوزستان یک پرچم دارد، وقتی می بیننددر شرق کشور پرچمی جلد شیطان دارد این یعنی چه؟ این یک پیام دارد و آن این است که آنها می خواهند بخش هایی از ایران را جدا کنند، البته خواب دیده اند. این اتفاق تا زمانی که حتی یک رزمنده زنده است و حتی یک فرد وجود داشته باشد که دوستدار انقلاب، اسلام و کشورش است اتفاق نخواهد افتاد. اینها هیچ ارزشی ندارد.

بیگانگان با تمام قوا وارد شده اند. طی جنگ تحمیلی ما سینه به سینه در برابر درگیری نیروهای آمریکایی در خلیج فارس ایستادیم، انگلیسی ها هم همینطور. اما خداوند دوبار به دست نیروی دریایی سپاه به آنها سیلی زد.

آمریکایی‌ها دو بار به دست نیروی دریایی سپاه سیلی خوردند، ما همانطور که آقا فرمودند برای اینکه چشم دشمن را را کور کنیم باید پیشرفت‌مان را بیشتر کنیم و انشاالله در قوای نظامی ارتش و سپاه روز به روز شاهد پیشرفت باشیم. اینجاست که چشم دشمن هدف قرار گرفته می شود. انشاالله جوانان ما راه حق را پیدا می کنند.

در سوریه عزیزمان، مگر شروعش چگونه بود؟ حلب را فراموش کرده اید؟ اینها خیال می کردند که آزادی در این موضوع است؛ اما بعد چه اتفاقی افتاد؟ کسانی دیگر بر این موج سوار شدند. جوانان ما باید هوشیار باشند و اینها قطعا پشت سر گذاشته می شود، نگران این مسائل نباشید.

دشمنان ما ضربه ای به ما بزنند بی تردید ما هم نیز به آنها ضربه می زنیم/ عربستان سعودی باید خودش را جمع کند/ به کشور مسلمان تعرض نمی‌کنیم و انتظار داریم که کسی به ما تعرض نکند

العالم: درست است که شما فرمودید اینها چیزی نیستند و ارزشی ندارند؛ اما ما از نقش بیگانگان صحبت می کنیم، در رسانه های وابسته به عربستان و یا در آمریکا و یا در غرب شاهد فتنه انگیزی هستیم؛ شما در نیروی دریایی سپاه اگر این کشورها در حوزه خلیج فارس به تحرکات خود و فتنه انگیزی های خود ادامه دهند؛ چگونه پاسخ خواهید داد؟

تنگسیری: کسی که کاخش از شیشه است نباید به خانه مردم سنگ پرتاب کند. فراموش نمی کنیم که ما هیچگاه به عربستان سعودی ضربه نزدیم؛ ما به رسانه‌های عربستان سعودی می گوییم که راه درست را بگیرند؛ آن بیگانه مانند انگلیس کاملا مشخص است؛ مسلمان نیست و ما جواب آن را در میدان می دهیم اما عربستان سعودی باید خودش را جمع کند نباید دست به این اقدامات بزند. ما به آنها دست دوستی و برادری دادیم. نه تنها عربستان بلکه تمام کشورهای مسلمان منطقه. ما جان خود را فدای مسیر اسلام و دفاع از مظلوم می‌کنیم همانطور که در سوریه و عراق کردیم. ما نمی توانیم قبول کنیم که یک یهودی روسری زن مسلمان را در فلسطین اشغالی بکشد و خانه‌اش را خراب کند و ما سکوت کنیم.

آنها نباید این کار را بکنند. این کار درستی نیست. ما به کشور مسلمان تعرض نمی‌کنیم و انتظار داریم که کسی به ما تعرض نکند، دشمنان ما ضربه ای به ما بزنند بی تردید ما هم نیز به آنها ضربه می زنیم.

شناور شهید ابومهدی مهندس هم به ناوگان نیروی دریای سپاه اضافه خواهد شد

دریادار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در پایان درباره شناور شهید سلیمانی گفت: شناور شهید سلیمانی پدیده‌ای است که در حالی که جمهوری اسلامی در تحریم کامل است در نیروی دریایی سپاه ساخته شد، این شناور در واقع هم موشک های عمود پرواز دارد و هم موشک سطح به سطح دارد. هم می تواند موشک انداز حمل کند و هم بالگرد. ما آن را نماد این امر می دانیم که اگر در تحریم هم باشیم؛ اما روی پای خود هستیم و می‌توانیم چنین شناوری را بسازیم. انشاالله شناور شهید مظلوم ابومهدی مهندس هم به آن اضافه خواهد شد تا بگوییم شهدای ما زنده هستند و در مقابل دشمنان ایستاده اند، حاج قاسم عزیز ما هرچند که به ظاهر در میان ما نیست؛ اما امروز در اقیانوس ها حاضر خواهد بود و با دست بلندتر سیلی خواهد زد.

پربیننده ترین خبرها